Årets julkort

... Är nu grejade! Fan vad jag har slitit vill jag lova, Moa är typ omöjlig att fota nu för tiden eftersom hon inte är still en enda sekund om hon inte är fastspänd på något sätt och vis OCH DESSUTOM så är hon ju mösshatare och slet av sig tomteluvan ett antal gånger... Fick en enda halvdan bild när vi tog korten härromdagen så nu gjorde jag ett nytt försök och tack och lov blev det bättre, var bara tvungen att vifta med hennes Iggle Piggle-docka och prata med konstig röst för att få hennes uppmärksamhet för en enda sekund. Dessutom behöll hon mössan på, IT´S A CHRISTMASMIRACLE! Så nu har jag beställd ytterst vackra julkort. Jag är faktiskt säker på att det inte går att få tag på några finare.

Idag har vi varit på ÖF igen. Det är en liten kille där som är ute efter Moa, och han vill inte leka eller något så harmlöst som att knycka hennes leksaker, han vill SLÅ henne. Han fick in två smällar i huvudet på henne i kuddrummet, sen körde han på henne med sin Bobbycar-motorcykel i köket och sist men inte minst så puttade han henne bakifrån i hallen sen så att hon ramlade. Hade detta inträffat för några månader sedan så hade jag inte haft ord för min avsky för detta barn (barn är barn, men ingen ska fan skada min tjej) men nu blev jag bara lite mörk i blicken- för Moa är ingen duvunge hon heller, hon kan minsann smiska till andra bebisar i ansiktet också, visserligen oftast av misstag eller för att hon försöker sno något. Det är väldigt pinsamt när det händer, så jag hyste ingen agg mot pojkens mamma (även om hennes unge är rätt stor och borde veta bättre...). Det betyder att jag har mognat och växt som människa.
På torsdag ska Moa vaccinerat, jag har bestämt mig för att göra det. Börjar bli rätt skraj för svinis nu när det börjar sprida sig här i götet, så jag vill att hon får det där vaccinet så fort som möjligt så att man slipper oroa sig så fort hon nyser eller andas lite högt. Det är öppet hus så man får ta en nummerlapp och kön lär vara ganska lång, men det är det värt. Väntrummet på BVC är ju fullproppat med diverse leksaker så Moa lär väl må som fisken i vattnet. Hoppas bara att stackarn slipper må dåligt eller få ont i armen efteråt.

Ni får givetvis inte se resultatet av årets julkort så jag bjuder bara på ett par andra bilder på den sötaste tomteflickan i hela vida världen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0