Tisdag

Sitter här och är mått vansinnig på en jävla GRÄVSKOPA som tydligen tyckte att det var en god idé att braka loss utav helvete precis när Moa ska sova, och vår annars extremt tystlåtna granne spelar någon skum musik, igår lät det som sissådär femton värdelösa pianistelever satt och plinkade på varsin jävla piano.
Fast man ska inte klaga, vi hör ALDRIG våra grannar över och under (gissningsvis beror det på att i stort sett alla här i huset är pensionärer med en hel del år på nacken) och snubben med halstatueringen här bredvid gör nästan aldrig något liv av sig, trots att han har barn. En gång kom han till och med och knackade på och frågade om det var okej att han borrade. Skulle tippa på att det är VI som för mest oväsen på det här stället. Ja eller Mikael då, när han ska envisas med att ha hög musik hela tiden (jag hatar alla höga ljud även om det är bra musik, OM man inte är packad och kan sitta och vråla med och det läget befinner jag mig ju i ganska sällan...).
På tal om grannar så kom det en konstig tant när jag stod och väntade på hissen med Moa och en miljon bebisprylar härromdagen. Först sa jag hej med min käcka "prata-med-tanter-stämma" och hon bara ställde sig där utan så mycket som en nickning. Sen sa jag att hon kunde få använda hissen före oss om hon ville, för det skulle ta ett litet tag att lyfta in och ut alla prylar. Hon svarade inte utan stod bara där. Kände mig rätt irriterad och då TROR JAG att hon frågade om vi var nyinflyttade och jag svarade nej och då låste hon helt plötsligt upp dörren till ena lägenheten i bottenplan och försvann in. Öh. Så varför hon stod vid hissen och var otrevlig har jag ingen aning om.

I natt har Moa sovit hela natten utan minsta pip igen, så grymt jävla lyxigt att inte ens behöva stoppa in nappen. Dessutom gick nattningen helt smärtfritt och utan bråk och i morse gick Mikael upp och jag fick sovmorgon, så nu har jag energi utav helvete. Inte tillräckligt mkt energi för att orka städa eller andra otäckheter, men jag kan skylla på att Moa sover middag och inte får bli störd.
Har inga planer alls i veckan förutom att det ska handlas presenter till Moas kusiner för i helgen ska vi på femårskalas allra minst, ska bli skitkul att se hur alla kusinbebisarna har växt! Nu är Moa såpass stor att jag tror att hon kommer bli väldigt intresserad av att spana in killar och tjejer i sin egen storlek, innan har hon och lilla Julia legat på golvet och varit allmänt ovetade/ointresserade av varandra. Risken finns väl att småttingarna kommer peta ut ögonen på varandra då dem inte är särskilt smidiga med åh så sött! Får se upp för kusin Lukas bara som är snart ett år och STOR- i julas använde han storlek 86 på kläder och var då 9-10 månader. Fast det är bara bra att Moa lär sig att försvara sig redan i och för sig, hon ska bli en tuff tjej och inte en mes som sin mamma.

Nu ska jag in på Hemnet.se och kolla om det kommit in lite nya hus- vilket det ytterst sällan har. Men jag har min drömlya som jag dregglar efter varje dag. Kanske kan få priset och månadskostnaden att sjunka med ren tankekraft till slut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

är ochså inne på hemmnet och kokllar efter drömhuset ;) prova även fastighetsbyrån,svenskfast och andra sidor =) googla dej fram!

2009-03-04 @ 09:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0