Söndag

Fan vilken nice dag vi hade igår hörni! Moa klarade sin första stund från mamsen och pappsen helt galant!

Mamma dök upp här vid 14-tiden igår och attackerade Moa som vanligt, och som vanligt så var Moa förtjust. Hon fick en massa nya tufffa leksaker, två mjuka pip-böcker, ett Hello Kitty-set med burkar och spadar och en vattenkanna och sen fick hon en ny pyjamis till min stora glädje, tycker varenda pyjamas sitter som ett korvskinn nu. Just det, en Max-bok fick hon också, alla barn älskar Max-böckerna.
Så vi fikade och Moa visade upp hur fint hon kan sitta och lagom tills vi ringde på taxin så fick Moa på sig sina ytterkläder och hon och mormor begav sig ut på vagnpromenad. Hon har stenhård och reagerade knappt när jag vinkade farväl. En lite klump i magen fick jag allt.

Vi valde den amerikanska restaurangen att käka på- det lockade alltför mkt med grillade stekar. När vi kom dit var det gott om plats men jösses vad det strömmade in folk efter bara en liten stund! En familj med en liten unge satte sig på bordet tätt intill oss och första tanken var "neeeej, varför gick vi ingen annanstans?" men dem var tysta och snälla och vi märkte knappt att att dem satt där, tack och lov. Vore ju trist om första middagen utan barn skulle präglas av en annan unges gapande.
Beställde in en nachokorg med fyra olika såser till förrätt, jävlar vad vi åt. Mikael lade beslag på Texas-chilin som var grymt god, haha. Mikael drack öl och jag drack cider i stora frostade bägare. Sen fick vi sallad och var typ proppmätta när huvudrätten kom in. Jag beställde en stor bit entrecoté och Mikael fick en helt gigantisk portion revbensspjäll. Min mage svullnade upp helt groteskt och jag såg ut att vara gravid i sjätte månaden (mamma tittade till och med lite misstänksamt på mig när vi kom hem).
Sen tog vi en sväng till Hemmakväll-butiken bredvid och köpte chips och sen blev det taxi hem för vi hade Moa-abstinens, Mikael längtade nog ännu mer än jag. Mamma blev helt paff att vi kom hem så tidigt, hon hade stoppat på parkeringspengar till 22 och vi kom inlallandes vid 18.30, haha. Det hade gått hur bra som helst när vi var borta och det lektes för fullt när vi kom hem, Moa hade inte sagt ett pip på hela tiden. Satan vad skönt att veta att det går bra att lämna bort henne.
Sen spenderade vi kvällen med att kolla på Robinson och sedan satte vi på en film men orkade bara se halva och kröp sedan till kojs, man blir väldigt trött av att vara ute på äventyr när man inte är van- haha.

Här är min lovely dinner:



Och idag är det sommartid- jag hatar sommartid. Det innebär att vi har förlorat en värdefull timme av vår älskade söndag, men jag hoppas att Moa kanske vill sova lite längre i morgon på morgonen när det är mörkare. Hon har vaknat klockan 7 tre dagar i rad nu, blääää.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0