Söndag

Idag har vi varit på party igen, en liten kusin fyllde tre och lillebrodern fyllde ett. Vi fick skjuts dit av Mikael syster och sötbebis-Julia. Fan vad tröttsamt och på något sätt pinsamt att tigga skjuts med folk överallt, just den här gången var hon snäll nog att erbjuda sig men det är ju inte allt för sällan man får ringa till folk med bil och låta ynklig i telefonen och be om tjänster. Men nu har vi snart vår egen bil, fy fan vad underbart det ska bli! Har klarat mig utan bil i så gott som tjugoett år nu och det får fanimej vara tillräckligt! (mamma skulle fan envisas med att cykla ÖVERALLT när jag var liten).

Hur som helst så var det jättekul på kalaset, fick mig några jävligt goda skratt. Moa lekte med Julia igen, såklart. Dem är ju så sjukt söta där dem sitter och försöker välta varandra och ha samma leksak samtidigt. Och Moa var inte alls speciellt skraj idag, vi var så stolta så. Fast en sån där bebis som älskar att bli runtskickad i en skock med människor blir hon nog aldrig, man märker tydligt att hon är blyg för hon är väldigt svårflörtad av andra och vänder ibland ohyfsat bort huvudet när någon annan pratar med henne för att titta på mig istället, mamma är finast. Det är lite trist att hon inte visar upp sin sjövilda, gurglade sida bland folk men innerst inne är jag väldigt glad över att hon är så mammig, då känner jag ´mig speciell och det är jag ju också- my daughter, my privileges.
Försökte precis lägga upp lite tjusiga bilder men det gick minsann inte för sig... JÄVLA SKITBLOGG! Ska försöka lösa det senare.

För övrigt har jag slutat snusa idag, sådär bara hux, flux liksom. Det går inte så jävla bra, jag har suttit med en brödbit under läppen de senaste timmarna och känner mig allmänt uppstressad och irriterad. Varför utsätter jag då mig själv för detta? Jo, det beror på att det blir så sjukt jävla dyrt, snusar nästan en dosa om dagen á 40 spänn- inte billigt. Frågan är om det är värt det, än så länge har det passerat ca 6-7 snusfria timmar och jag är jävligt less. Både jag och Mikael malde i oss en hel chipspåse på ungefär 5-10 minuter av ren frustration. It´s no fun.
Jaja, jag ger det ett försök tills i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0