I am SO FUCKING TIRED

Ååååh vad jag tycker synd om mig själv just nu alltså. Moa har sovit riktigt jävla dåligt i två nätter i rad utan att vara sjuk så jag fattar fan inte grejen.
Hon har vaknat vid fyratiden på natten båda dagarna och velat  ha nappen eller att man stoppa om henne. Inget konstigt med det, förutom att hon sen VÄGRAT somna om igen vilket innebär en maktkamp. Man går upp igen och igen och igen och stoppar in den där satans nappen och lägger henne rätt i sängen (på vänstersidan ska det vara, allt annat är otänkbart), även ska hon rulla hela jävla tiden, typ en nanosekund efter att man lagt henne rätt. Så då testar man något nytt, lägger henne på vänster sidan, buffar i rumpan eller killar henne lite på ryggen. Men nä, det hjälpte inte. Har till och med stått långa stunder halvnaken vid spjälsängen och huttrat i vårt svinkalla sovrum och övervakat så att inte nappen skulle åka ut precis när hon var på väg att somna om. Nejdå. Det är roligare att slita ut nappen med flit och klösa på spjälskyddet.
I går låg jag faktiskt där i mörkret och grinade över att hon aldrig somnade om men då tog tack och lov Mikael över som en räddande ängel vid sextiden (hur han lyckats sova vidare helt oberörd när vi utkämpat första världskriget är en gåta) och då somnade ungen om och sov till TJUGO I ELVA! Men idag fick jag gå upp och mata tidigt på morgonen trots att jag sprungit som en jävla idiot. Tror ni att jag var glad? Tror ni att Moa somnade om? Svar nej. Hon somnade först nu halv elva efter att ha härjat sedan fem i morse.

Så nu är liksom frågan; Är detta mitt nya liv och i så fall VARFÖR? Varför vaknar ungen som sovit som en prinsessa sedan hon var en månad gammal? En teori är såklart tänder på gång för hon har varit GNÄLLIG minst sagt om kvällarna det sista. Men det känns som om jag skyllt allt styggt beteende på tänder det sista och det ploppar då aldrig upp någon. En annan teori är gas i magen, för hon har pruttat en massa när hon vaknat och jag misstänker att det beror på att hon inte fått någon fruktpuré de senaste två dagarna och är hård i magen. I dag ska det inhandlas frukt vill jag lova!
En sak är säker, hon ska INTE förvänta sig att det kommer att erbjudas mat mitt i natten helt plötsligt när det aldrig gjort det förut. På den punkten är jag stenhård, hur kallhjärtat det än kan låta att neka en bebis mat. Hon behöver ingen mat på natten, beror detta på ett plötsligt ökat näringsbehov får hon se till att äta mer på dagarna. Vad hon däremot behöver är god sömn på natten utan en matpaus och fan vet att det BEHÖVER JAG MED!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fan kan man ha en sådan inställning att flickan inte ska få mat på natten om hon är hungrig.. Tänk om någon skulle neka dig att få mat när du är hungrig.....

Har man den inställningen skulle du aldrig skaffat barn.. SÅ HÄR ÄR LIVET NÄR MAN HAR BARN ACCEPTERA DET.........

2009-03-16 @ 13:47:23
Postat av: Linda

Ser att anonyma ständigt ska hålla på att kommentera i din blogg med.. Alltid folk som har saker att säga ang. föräldraskapet.. Orka med såna.. Jag förstår att du är trött haha, själv har jag gått upp varje timma under hela natten, och då va hon varken hungrig eller nånting, bara gnällig typ.. Hmm, man undrar vad det beror på.. :O Iaf, kram!

2009-03-16 @ 13:55:04
URL: http://laajndush.blogg.se/
Postat av: Annika

Min dotter är makalös på nätterna,är uppe gör många gånger men hon är inte lika envis som Moa :-) men låt henne äta på natten så går det nog över.även om hon alltid sovit hela natten så ändras det ibland.hon kanske är i en utvecklingsfas och behöver det just nu?min dotter har gått fråm mat kl 19 & 06,30 till mat ca 19,23,02,05 & 08 KUL :-) Lycka till och hoppas det snart kommer några tänder ;-)

2009-03-17 @ 09:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0