Gulle-Moa

Hittills har Moa fått njuta av följade kulinariska upplevelser:

* Potatis.
* Pasta.
* Morot.
* Palsternacka.
* Gröt.
* Broccoli.
* Blomkål.
* Majs.
* Gröna ärtor.
* Tomat (tomatsås).
* Gul lök.
* Citron.
* Äpple.
* Päron.
* Banan.
* Blåbär.
* Hallon.
* Mango.
* Aprikos.
* Nötkött.
* Griskött.
*Kyckling
* Rödspätta.
* Majskrokar.
* Vitpeppar, lagerblad, dill.

Ja, hon börjar bli en riktig storätare nu, lilla damen. Hittills har nog största favoriten varit burken Biff stroganoff med nötkött, morot, lök och tomatsås och efterätten Päron och banan med youghurt. 

Och idag har hon lärt sig att åla! Det går fort och det går lätt men det går BAKLÄNGES vilket gör henne skitsur eftersom hon helt klart vill framåt och fånga leksakerna som jag så skojigt viftar med. Hon är så duktig! Var tvungen att skippa filten under henne för att det skulle fungera vilket jag inte riktigt gillar, golvet är kallt att ligga på och eftersom att hon är rädd för dammsugaren så städar vi inte sådär vansinnigt ofta (inte för att man hade hunnit vara ett städfreak ändå...). Men oj vilken fart hon fick!
Och nu på kvällen satt hon nakenfis på golvet utan att trilla i mer än fem minuter (ja, jag tog givetvis tiden), hon välte inte ens till slut men lutade sig mer och mer framåt och det såg inte så bekvämt ut så då plockade jag upp henne. Kära nån, vad fort hon lär sig en massa nytt... Hon ska pilla på allt hon ser och gör dödsföraktade kast åt sidorna när hon sitter i knäet efter fjärrkontroller och annat som hon inte få pilla på, för allt hon får tag i ska givetvis ätas på. Hennes nya favorit är att slänga sig framåt och tugga på mina knän, så jag går alltid omkring med två stora blöta fläckar på byxorna, hehe.
Mammas tjej, hon växer för fort... 

Kommentarer
Postat av: Jenny & Molly

Haha, Mollys sittövningar slutar också ofta i fällkniven... Då stönar och stånkar hon som en hel karl, lillfisen!

2009-03-02 @ 23:38:07
URL: http://klutt.blogspot.com
Postat av: anonym.

Vad roligt att hon kan åla, men inget plus för det, för det är inte ens alla barn som gör det...

2009-03-03 @ 10:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0