Vilket härligt midsommarväder!

Det har ÖSREGNAT och stormat sedan jag och Moa vaknade i morse (eller, det var väl snarare Moa som vaknade och jag som väcktes). Så jävla typiskt, i morgon kommer svärföräldrarna hit och då ska det grillas. Tanken var ju att nyttja engånggrillar i trädgården och sitta ute och käka vid bänkarna, om man bortser från snokande pensionärer i fönstren så blir det nästan som en egen trädgård.
Men det ser ju inte speciellt lovande ut för den planen utan det blir väl troligtvis så att vi får grilla med elgrillen på balkongen istället, och trycka ihop oss i vårt minimala kök. Och jag överdriver fan inte, köket är så trångt att man inte ens kan dra ut stolarna helt på ena sidan utan får trycka sig in mellan stol och bord.

Grillning blir det i alla fall hur som helst, vi har biff i skivor och lövbiff som ska sättas på spett, och paprika, smålökar och champinjoner till det. Jag är skeptiskt till hur det blir att grilla lövbiff men mamma sa att det blev jättegott med massa marinad på så jag får väl lita på henne, det lär ju knappast bli icke-genomstekt i alla fall (jag råkar i stort sett den enda i min bekantskap som gillar blodigt kött).
Sen får vi se om vi är traditionella och bara koka färskpotatis och har gräddfil och gräslök till det (jävlar, vi har ju ingen gräslök kom jag på nu!) eller om vi gör någon form av potatissallad till. Mikaels mamma gör så löjligt god potatissallad så jag är osäker på om jag vill konkurrera med detta. Sill blir det också förstås, men det äter inte jag så det är ointressant.
Har även köpt tårtbottnar och grejer och funderar på att göra en jordgubbstårta istället för att bara äta jordgubbar med glass eller grädde (eller mjölk om man vill vara torr och tråkig). Problemet är bara att vi inte har några jordgubbar heller och jag är inte lockad att gå ut i helvetesvädret. Har jag tur kanske fiskarn på torget har några gubbar att sälja, annars blir det jobbigt. Herregud, vår närbutik stängde i januari 2008 och inget har hänt ännu i den förbannade lokalen, det ska dock öppna en Lidl i närheten med förhoppningsvis har vi redan stuckit ifrån götet då...

Pappa ska komma förbi en stund i morgon också, han skulle kommit igår men var tvungen att jobba över. Så besöken avlöser varandra vilket kanske blir aningen stressigt, plus att den där killen kommer och ska hämta vagnen också någon gång under dagen. Har inte hört av tjejen som köpte den något mer, ska mejla om en stund och kolla läget. 
Nu ska jag passa på att gå på toaletten medan Moa sover, det är inte speciellt avkopplande när hon är vaken... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0