Onsdag

Först svar på kommentar från Litetdahl:
Vi har kört med ungefär 50/50 välling och ersättning i kvällsflaskan den sista tiden, hon ratade vällingen först men om man blandade ut det gick det bra, igår testade vi att köra med bara välling och förvånande nog gick det ner och hon sov hela natten! Nu har hon precis fått en flaska med bara välling igen så vi får se om den goda trenden håller i sig! Tjoho!


Nu sover lillfis och regnet öser ner utanför- utmärkt. I vanliga fall brukar ALLTID solen dyka fram från ingenstans vid 19-20 på kvällen även om det har spöregnat hela dagen, helt uppenbart för att reta gallfeber på mig när jag ska natta Moa. Men inte idag alltså, det tackar vi för!
Idag har Mikael varit förste barnpassare och jag fick en lång härlig sovmorgon igen och dessutom stack jag iväg till Frölunda och kikade i affärer på egen hand. Kollade först in nya höstkläderna på HM (är inte så vansinnigt imponerad) och sedan gick jag runt på jakt efter billiga skor, köpte ett par på Scorett-outleten när vi var i Ullared sist och efter att ha utsatt mina stackars fötter från ond tortyr i ett par veckor (jag har fan ärr efter skoskaven) så går helveteskapen sönder.
Det är lätt att vara efterklok och inse att skorna helt enkelt var för smala för mina fötter, sömmarna har liksom spruckit upp på sidorna, hehe. Så nu är jag skolös förutom en massa sketna flipflopvarianter från förra sommaren så jag behöver nytt som ni förstår, men har ingen lust att lägga en förmögenhet på ett par sommarskor när sommaren snart är slut. Givetvis hittade jag ingenting, så nu får jag gå omkring med traaaasiga skor och sura.
Sen inhandlade jag i alla fall present till Moas kusin Julia som blir hela ETT ÅR nästa vecka och då är det kalas som gäller. Moa fick också lite nya kläder, rätt ska vara rätt. Stod och velade mellan Muminkläderna på Lindex i hundra år, kunde inte bestämma mig för om jag skulle köpa röda eller svarta velourbyxor- dom röda var finare men matchar i stort sätt ingenting. Sen var nästa dilemma vilken färg på body jag skulle köpa och där fanns det fyra jobbiga alternativ:
* Rosarandig body med ett glatt mumintroll och blomma på (tyckte att färgen var rätt trist men den var ju trots allt rosa).
* Svart och vitrandig body med ett ledset mumintroll och paraply på (käck färg men varför ett LEDSET mumintroll?).
* Blårandig body med figuren Stinky på (min favorit men jag är löjlig och undviker helst blått).
* Helsvart body med mumin som inte gör något alls på (boring, men matchar med mycket).

Det slutade med att jag inte köpte någon body alls utan svarta velpurbyxor med mumin, ett set med rödvit body och tights och två par strumpor i fyndhögen. På något jävla vänster lyckades jag få med mig två solhattar och en mössa i handen när jag stod i kön och snart skulle betala, antar att jag rafsat runt i klädhögarna och på något sätt knipit fast dessa hattar mellan ett finger eller två, så jag fick diskret kasta undan dom på närmaste klädställning för att slippa förlora min plats i kön.
Sen köpte jag en liten hemlig present till mannen i mitt liv också som snart fyller år, det var ett väldigt spontant köp som jag hoppas att han gillar, det är ju så vansinnigt tråkigt att köpa saker till killar. 
 
Nu på kvällen har vi ätit tacos framför teven och byggt torn med Moa som hon fått rasa. Hon är väldigt bra på att rasa torn vår dotter!

Kommentarer
Postat av: Litetdahl

Härligt att det går bra med vällingen!!

2009-07-23 @ 19:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0