Behå-behå.

Jag och Mikael har precis tittat på "Changeling" med Angelina Jolie, den var bra måste jag säga! Vi var lite skeptiska först när vi såg att den var så lång och förväntade oss att den skulle vara riktigt seg men icke. Jag ÄLSKAR ju "based on a true story" i alla lägen. Den rekommenderas.

Idag har jag varit iväg på en liten shoppingtripp utan man och barn i släptåg, ack så skönt. Jag är så van att gå med barnvagnen att jag faktiskt gick fram till hissen inne på KappAhl och tryckte på knappen innan jag insåg att jag kunde ta rulltrappan.
Gick och suktade efter alla söta VILA-klänningar inne i en butik som heter Shyme som jag blivit väldigt förtjust i, jag har alltid trott att det var någon form av hiphop-affär för loggan är liksom spraymålad men det är det absolut inte, dom har massor av fina grejer. Ser fram emot höstmodet när det kommer in för jag är övertygad om att det kommer att finnas massor av fina jackor där.
Sen handlade jag lite nytt smink på Lindex (herregud vad det behövdes) och sist begav jag mig för att göra något jag borde ha gjort för LÄNGESEN. Nämligen att besöka en riktig underklädesaffär och köpa en ny behå. Behåar är det tråkigaste som finns att handla och dessutom svindyrt. Det var en helt annan sak när man var spinkig och hade relativt små bröst och kunde köpa alla möjliga ljuvliga kreationer i vanliga affärer. Men av någon outgrundlig anledning så finns det inga söta behåar som är större än kupstorlek A-B-C. VARFÖR? Jag förstår inte varför? Det måste väl ändå finnas FLER kvinnor i svea rike som har storlek D och uppåt än vad det finns A-kupor? Det är ju sjukt. Om man letar noga kan man hitta några enstaka större storlekar i vanliga butiker men dom är tråkiga som fan och kostar skjortan, det finns för fan inte ens amningsbehåar i speciellt stora storlekar. Vet inte behåtillverkare att de flesta tuttar svullnar upp helt enormt när mjölken rinner till?
Hur som helst så gick jag till Twilfit och smög in med en behå i provrummet som jag tyckte satt helt okej. Blev sen osäker och försökte vifta dit mig en expedit för att få lite hjälp men hon såg mig inte alls (lustigt att när man för en gång skull vill ha hjälp så blir man inte tillfrågad). Som tur var såg en snäll dam mig där jag stod och erbjöd sig att hämta expediten åt mig. Fick sedan veta att min nya storlek (istället för 75C som jag hade innan graviditeten) nu har utökats till 75E! E! Det var en mindre chock men jag fick i alla fall köpt behån, som var dyr (dock halva priset, ordinarie pris var 450 spänn, galet!) och det var värt varenda krona. Nu sitter jag och myser.

Moa har blivit sitt lugna, snälla jag sedan vi kom hem igen. Så mysig att man blir svimfärdig!
Hon lär sig nya saker i en rasande fart nu. Vi inser att det är en förbannelse att hon är så lång för hon når hela vägen upp till rattarna på spisen nu och kan vrida på dom utan problem, som tur är har vi listat ut hur man stänger av elen på spisen när den inte används så att inga små klåfingriga händer kan köra igång plattor utan vårt tillstånd.
Hon är så ofattbart underbar, trots att hon ger en magsår.

Just det innan jag avslutar EMELIE, så är blinning visst en slags broms. här får du en länk som bevis! (Komma och rätta mig sådär! *fnys*).
http://www.entomologi.se/cgi-bin/enter.cgi?iljwhat=3005

Kommentarer
Postat av: Emelie M

Har tänkt flera gånger om man kanske får syn på dig på frölunda torg när jag är där, du verkar vara där ofta ;)

Men inte ännu minsann.

2009-07-13 @ 20:29:11
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha E inte dåligt själv har man gått ner till AAAAAAAAAA, känner mig som en tolvåring igen :-D



2009-07-17 @ 11:10:10
URL: http://mammakiznic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0