Till Johanna

Måste ju svara på kommentarerna jag får!:)

Jag har hört det där med FÖR starka bäckenbottenmuskler hos ryttare på lite olika ställen, bland annat från div. barnmorskor. Sen får man ju ta det med en nypa salt, det finns säkerligen MÅNGA som föder utan problem alls, och en del stackare som har otur.
Däremot har jag hört att det är en ren myt att kvinnor med breda höfter har ett större bäcken, tydligen ska höftbredden inte alls ha något med det att göra, jag har alltid haft rätt rejäla höfter och för mig gick det då verkligen inte lätt att föda, haha. Hade ju värkarbete hur länge som helst innan det tills sist öppnade sig! Sen kan man ju tänka sig att en del av dem som faktiskt har ett för trångt bäcken för att bebisens huvud ska kunna komma ut förmodligt är rätt små i kroppen, såg på "Barnmorskorna" på SVT en asiatisk liten tjej som födde en STOR bebis på nästan fem kilo- det måste varit rätt tungt och förmodligen inte helt lätt att klämma ut...
För mig var Moas 3690 gram och huvudomkrets på 36 centimeter alldeles, alldeles tillräckligt, hehe. Tur att hon banat vägen nu för nästa unge, tycker faktiskt att jag förtjänar att den bara trillar ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0