The tandställning is gone!


I dag har jag ÄNTLIGEN tagit ut tandställningen! Grubblade igår över om det var 2004 eller 2005 jag satte in den, hur som helst har den suttit där JÄVLIGT LÄNGE. Måste säga att det ser rätt snyggt ut faktiskt, tänderna har blivit putsade också och är en nyans vitare än vanligt- behöveligt. Det känns helt sjukt att inte ha all metallen där, det känns som om dem satt in plasttänder, läpparna bara glider omkring eftersom att det inte finns några vassa piggar att fastna på längre. Efter alla dessa år så kan jag öppna käften och le utan att skämmas och skratta utan att hålla för munnen, eller känna mig som en förvuxen tolvåring som går omkring med räls! It´s fucking awesome!
Det tog sin lilla tid hos tandis, för skulle allt plockas bort, sen skulle det slipas och två metalltrådar blev ditsatta med plast på insidan av tandraden för att inte tänderna ska flytta tillbaka sig till sina forna, groteska placeringar. Låg väl där en timme typ och somnade nästan trots att det var den brutalaste av alla tandsköterskorna som pillade, jag hoppas att alla unga patienter slipper henne för annars är det bäddat för tandläkarskräck för resten av livet.
Fick göra nya avtryck till en nattskena också, ska dit igen i eftermiddag och hämta den.

Moa hatar högljudda hushållsapparater, vet ju sedan innan att hon är skraj för dammsugaren och igår bröt hon ihop totalt när jag var dum nog att köra igång mixern inne i köket när hon satt i sin matstol. Mitt stackars lilla bi!
Jag har saknat henne som fan hela morgonen, blev jättebesviken nu när jag kom hem och hon fortfarande ligger och sover. Hon blir bara gosigare och gosigare, och hon har blivit kittlig och tjuter förtjust så fort man sniffar eller pussar på henne.
Nu vaknade hon, jihu! Skriver mer sen!

Kommentarer
Postat av: Carin

wohoo! men shit va skumt! jag drömde det häromnatten att du skulle ta bort din tandställning. skuuuumt!

2009-01-27 @ 12:41:06
Postat av: bella

kan vi inte få se en bild utan tandställning nu då? :)

2009-01-27 @ 13:43:47
URL: http://annaisabellathell.blogg.se/
Postat av: bella

kan vi inte få se en bild utan tandställning nu då? :)

2009-01-27 @ 13:43:54
URL: http://annaisabellathell.blogg.se/
Postat av: Anonym

härlligt att bli av med den kan jag förstå!! ps,din blogg är grymmast!

2009-01-27 @ 20:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0