Fredag

Vill börja med att svara på en kommentar som jag fick av på mitt inlägg om BVC:

"Jag tycker att det är bra att BVC är övertydliga om såna saker för att det är kanske inte lika självklart för andra som det är för dig och mig. Det handlar inte om att man är en dålig mamma eller pappa om man inte kan allting direkt, det kanske mer handlar om att man är väldigt osäker. Man kan inte veta allt direkt när man får sitt första barn, man lär sig under tiden. Så där kan jag inte riktigt hålla med dig om att det är skrämmande, snarare är det jättebra."

Håller med om att det såklart är jättebra att nyblivna föräldrar får veta vad det är som gäller. Men jag håller fortfarande fast vid att det mesta bör falla sig naturligt och om det inte gör det borde man har vett att ta reda på hur det funkar, det är väl det minsta man kan göra om man bestämmer sig för att skaffa barn.
Klart att man inte vet allt, jag hade inte bytt en blöja i mitt liv innan Moa kom till världen eller umgåtts med spädbarn överhuvudtaget bortsett från när min syster var liten och då var jag sex år gammal och var måttligt intresserad. Men vissa saker fattar ju vilken idiot som helst, som när BVC-sköterskan säger "Man ska ju inte lämna den nyfödda bebisen med teven som barnvakt" eller "när man börjar ge mat så ger man ju inte en tallrik med potatis och biff". Va? Gör man inte?
Det ÄR skrämmande om folk inte har sunt förnuft att fatta sånt. Men å andra sidan finns det ju dem som sitter och bolmar cigaretter med bebis i knäet, så det är inget som förvånar mig när det kommer till människans dumhet.

I går var vi i Frölunda, bokade tårtan och gjorde ett sista försök att hitta något på HM att ha på mig på dopet, utan resultat.
Köpte en svindyr hårtång som ska användas för att ge håret volym från Björn Axén, så nu har jag haft ont i magen sen igår på grund att mitt jävla slöseri. Skyller på Mikael som var med och hejade på och inte tyckte att jag skulle köpa någon billig skit som jag alltid gör annars. Håller på att lära mig hur den funkar och är rätt förvirrad, hoppas att jag lyckas få till det i morgon och slipper se ut som en idiot på dopet.
Kollade på sista avsnittet av "De halvt dolda" igår och grät floder, hoppas att ni kikat på serien för annars har ni missat något. Moa och jag var ovänner igår, eller jag var ovän med Moa i alla fall, hon var lika glad som vanligt. Hon vägrade sova på HELA DAGEN så jag förberedde mig på att hon skulle bli jätteledsen och övertrött så jag började försöka natta henne redan vid 19, då var jag helt slut efter att ha hållt igång med henne hela dagen. Men inte fan somnar ungen förrän närmare 23.30 ändå, trots extrema försök från min  sida.

Uppdaterar senare, fick lite bråttom med en grej nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0