Årets försenade nyårsvaka

Hade helt glömt min egenskapade lista som jag fyller i varje år, men här kommer den för år 2008.

Årets låtar: "Mercy"/ Duffy, "Never again"/ Nickelback, allt med Poets of the Fall.
Årets alkohol: Jag har ju varit nykter hela jävla året så ingen.
Årets inkomst: Det vet jag inte, men jag har ju inte jobbat. Min mammapenning ligger på ungefär 7000/månaden.
Årets "den med lite smör på": Mikael! Och Heath Ledger, må han vila i frid.
Årets käraste återseende: Memme!
Årets nya bekanta vi gillar: Alla mina mammakompisar som jag pratar med 100 ggr om dagen via internet.
Årets vredesutlösare: Har väl aldrig varit mindre arg än i år, men att bebisen aldrig kom ut gjorde mig vansinnig!
Årets pryl: Barnvagnen.
Årets sötaste existens: Moa, såklart!
Årets boende: I samma lilla lägenhet i Frölunda, jag är SÅ GLAD att jag sluppit flytta runt som en idiot i år!
Årets besvikelse: Ingen! Tamejfan ingen!
Årets aj-som-fan!: Ja gissa? FÖRLOSSNINGEN förstås, aldrig varit i närheten av sån aj-som-fan innan.
Årets revansch/envy me: Att jag är världens bästa mamma till världens bästa bebis!
Årets saknad: Högklackade skor delar platsen med min forna mage.
Årets kommentar: "Ska hon verkligen ha sånt stort huvud i förhållande till kroppen? Hon har väl inte vattenskalle?" Fråga Mikael när Moa var nyfödd och alldeles perfekt, haha.
Årets fylledrägg: Tina och Veronika, eftersom att jag blir helt matt bara av att höra om hur galet dem partar.
Årets jobb: Hemmafru och mor.
Årets udda personlighet: En kvinna som gick omkring med bebisen Nils i baljan på BB och såg allmänt förstörd ut (kan knappast klandra henne, hon var nyförlöst!).
Årets nyupptäckta ord: Läskiga ord som har med graviditet att göra, Perineum, kronbjudning, Niferex...
Årets blondin: Jag, eftersom att allt som inte handlar om förlossningar, växande magar och bebisar har varit totalt ointressant och obegripligt.
Årets glosa: "Billat" (Betyder något fult på ryska).
Årets fyllekalas: Inget, inget som ens är i närheten.
Årets idol: Veronika, som alltid.
Årets "never again": Kommer inte heller i fortsättningen att ägna mig åt rökning, supande eller pillerknaprande eller annat destuktivt som var min hobby förr.
Årets supa-sällskap: Som sagt, inget.
Årets mest förvirrade människa: Mikael, han vinner alltid den här kategorin på något vis.
Årets mest menlösa köp: Den fula klumpiga barnvagnen, skulle också vilja säga att bärselen var rätt meningslös eftersom att jag bara använde den i några veckor- men då var den guld värd. Köpte även en del platta fula skor som jag inte ens kunde med att använda när jag var gravid.
Årets bästa köp: Nya barnvagnen!
Årets äckel: Fyllot jag och Mikael mötte vid busshållplatsen som sprang omkring och var helt galen och viftade med ett järnrör, fan vad rädd jag var och satt och kramade bebismagen!.
Årets bästa tidsfördriv: Spela WoW helt klart! Nu behöver jag inga tidsfördriv längre när Moa är född, snarare tvärtom.
Årets matställe: Hemkörningpizza.
Årets motionspass: Många långa promenader.
Årets slugaste räv: Moa, hon vet alltid hur hon ska få mitt mammahjärta att smälta.
Årets spya: Ingen spya alls, men hulkade en hel del under tidig graviditet.
Årets telefonkontakt: Ingen kommer någonsin att kunna ta över Emelies plats på den tronen, det kommer aldrig att hända och då har det ändå varit fattigt med telefonsamtal i år.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan ligger med magsjuka inlåst i mitt sovvrum,sambon har fest utanför dörren. folk rycker i handtaget och jag gråter...känner mej så jävla ensam. har inte en enda vän. mår så dåligt just nu,vad ska man göra. har läst din blogg längenu,har ingen att vända mej till...

2009-01-23 @ 21:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0