Tofsvippa

ÄNNU en rätt jobbig natt, jag VET att jag är aningen bortskämd men vi är vana vid att sussa natten lång och få en hyfsad sovmorgon att det känns sjukt jobbigt att stoppa in nappen 4-5 gånger per natt och sen vaknade Moa kvart i sex också ville inte somna om, trots att hon somnade så sent i går. Som tur var så gick min sagolika karl upp i dag igen vilket var tur för mig, för jag var fortfarande helt dödstrött när han och Moa kom och väckte mig vid nio.
Men Moa har den mest effektiva väckningstekniken någonsin, ingen människa lyckas fortsätta sova när hon ligger bredvid och tjoar och smiskar en i ansiktet eller kör in en sylvass pekfingernagel under läppen på en... Dessutom är hon så söt att ögonen oftast tvingar sig själva att öppnas och snegla på henne där hon ligger, oavsett om man vill eller ej.

Igår käkade vi LAX förresten, första gången vi äter firre sedan i somras, så det var på tiden. Väldigt mumsigt, även om jag måste säga att jag föredrar kött. Alla dessa ben som måste pillas ut skrämmer mig, plus att jag aldrig skulle ta i en rå fisk heller, töntig som jag är.
Kan fortfarande inte släppa fisketuren med en gammal pojkvän och hans femåriga lillasyster var med i den lilla ekan och hon plockade upp alla sprattlade fiskar från golvet (skrovet heter det på båtar va?) och bröt nacken av dem så att det bara skvätte blod överallt och sen kramade hon mitt byxben med sina blodiga händer. Höll på att svimma. Dessutom flög det krokar hej vilt fram och tillbaka i båten, hade kanske inte varit någon fara om jag inte råkade veta att samma pojkvän en vecka tidigare hade råkat fastna med sin egen fiskekrok i ÖGONBRYNET. Så nej, det kändes inte säkert att sitta där. Höll på att kissa ner mig, hade lyckligtvis en tröja med luva som jag tog på mig.
Men bortsätt från fångsten av fisk och att den har ben så är det gott i alla fall, och nyttigt. Måste se till att äta det oftare sen när Moa börjar äta av vår mat. Mikael hade aldrig hört talas om att man blir smart av att äta fisk, en propaganda som jag hört en miljon gånger av i stort sett alla vuxna jag mötte när jag var liten. Vägrar tro att det bara är skitsnacka, Omega-3 är väl bra för hjärnan om inte annat?

Igår kväll tog jag och Moa en promenad i mörkret, jag brukar aldrig våga mig ut efter mörkrets inbrott här i farliga storstan men nu var snuset slut och det var ett måste. Skönt att promenera, synd bara att jag är så paranoid att jag tror att alla jag möter (inklusive bilar) har onda avsikter bara för att det är mörkt.
MEN jag är inte helt ute och cyklar ändå, för pappa meddelade oss att han hört på nyheterna härromdagen att precis i Frölunda där vi bor hade det varit en galen tant som var ute på permission förra helgen tillsammans med två vårdare OCH en väktare och hon hade ändå lyckats slita sig loss och hoppa på en femårig pojke, välta honom från hans cykel och sparka på honom. Tänk vad lite illariktade sparkar hade kunnat göra mot Moas lilla bebishuvud. Fy fan säger jag...

Här kommer i alla fall två söta bilder på min lilla tofsvippa:




 

Kommentarer
Postat av: Ida ♥

sötnos! Tilde är nog allt lite avis på moas hår :)

2009-02-26 @ 21:05:36
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Karin

Men gud så otroligt söt liten tjej :) Och stor har hon blivit, när blir hon 6 månader?

2009-02-27 @ 12:47:57
URL: http://albinsmoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0