Tisdag

Suck, den vilda bebisen somnade för en lite stund sen, hoppas att hon vaknar snart och inte klockan 21, helt utvilad och ointresserad av att somna om. MEN, hon är så gott som frisk igen! Wihoo! Hon har en läskig hosta men annars är förkyldningen så gott som väck, herrejesus så skönt!

Det har varit två slöa dagar, Moa är ju litesmåkrasslig och jag med, vilket jag alltid är när jag har mens. Den här månaden har det dessutom varit något galet så jag har småblödit i nästan två veckor innan det var dags för den riktiga lingonveckan, läskigt tycker jag efter som min menscykel är som en klocka och jag har ALDRIG blödit på fel tidpunkt innan. Har pratat med min barnmorska som tror att det är p-pillerna som strular, men om jag skulle fortsätta blöda konstigt ska jag kolla upp det. Fick tid om två veckor för en gynundersökning och för att ta cellprov, vilket jag hoppas är smärtfritt.
Dagen innan är det dags för Moas andra vaccination så det blir jättesynd om oss den veckan, tur att vi har en stor och stark karl i vår  närhet som kan passa upp på oss. Men sprutan gick så bra sist så jag tror och hoppas att det flyter på den här gången också, fast hur äldre hon blir desto läskigare är det väl för att hon blir mer medveten. Hoppas att hon slipper få feberreaktion den här gången också, tycker att vi fått vår dos av sjuk bebis nu det sista. Läste att små barn i regel blir förkylda 5-7 gånger per år. Jippie.

Beställde massa trevliga kläder idag, premiäranvände Gina Tricots webbutik. Det blev ett par såna där käcka leggings som ser ut som jeans som jag visade i förra inlägget, två klänningar och två stycken bodies. Det känns rätt skumt att köpa samma slags plagg som jag köper till min bebis, men förhoppningsvis bär jag upp dem aningen annorlunda. Fast vi är ju rätt knubbiga bägge två så det blir kanske lite tvillingkänsla, haha. Jävligt käckt plagg i alla fall, man slipper oroa sig för glipor mellan tröja och byxor.
Vill verkligen inte köpa mer vinterkläder nu, även om jag är i desperat behov av både byxor och tjockare tröjor. Och skor, och ny jacka... Funderar på att köpa en jeansjacka i vår, passar till allt- grymt sött till en blommig klänning exempelvis. Tänker fan inte gå omkring med min beiga jävla trenchcoat i vår igen, den inhandlades strax innan studenten (jävligt längesen nu...) och det fattas en knapp. Går hellre utan jacka.

Nu ska jag leta upp Moa-foton att skicka till mamma, hon ville ha en fin bild att hänga upp över skrivbordet på sitt nya kontor. Och fina Moa-foton har vi i MÄNGDER. Vad sägs om dagens lunch-bild?
(Hon äter ärtor och jag är medveten om att det inte ser så aptitligt ut).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0