Idioter till mammor

Tack för alla kommentarer och tips angående dagisplatsen. Höga staket uppskattas minst sagt!
Hade jag fått välja så hade jag haft Mosan hemma tills hon var minst två år- eller kanske till och med tre år? Vi hade ju liksom bosatt oss på ÖF de sista månaderna så det råder ju ingen brist på lek med andra barn direkt vilket jag ser som den i stort sett enda fördelen med att en liten unge på dagis. Hade vi varit ekonomiskt oberoende hade jag skaffat ett helt fotbollslag med ungar och inte släppt ifrån mig dom innan det var skoldags, den saken är klar.

På tal om något helt annat så tänkte jag ta upp något idiotiskt som jag läst i en blogg. Det är en blogg som jag läser mest för att den irriterar mig och för att jag får en liten kick av att bli provocerad. Adressen hittar ni här:
http://enkarlekssaga.blogg.se/ . Det är en tjej med en dotter på knappt två år och just nu är hela familjen på semester och hon skriver om hur jobbigt det var att den spanska taxichaffisen körde som en galning när hon satt med sin sovande dotter obältad i baksätet, TÄNK vad som kunde ha hänt när han körde sådär!
Öh, va? känner jag då. Om man frivilligt sätter sig i en taxi utomland med ett sovande barn utan bilstol är det väl inte taxichauffören det är fel på? Hur kommer man ens på tanken att åka bil utan bilbarnstol? Utan bälte? Det är klart att man kanske inte tar med sig stolen på flyget ner, det förstår jag också- och det är väldigt sällan dom har bälten i baksätet utomlands. MEN DÅ ÅKER MAN FÖR FAN INTE BIL! Det spelar väl ingen roll om det är världens mest försiktiga taxichaufför som kör, eller om ungen sitter bältad. En tvååring utan bilstol kommer att flyga all världens väg vid minsta lilla smäll, och fungerar bältet finns risken att ungen knäcker nacken eller stryps.
Detta kan väl ändå inte vara någon nyhet för en tänkande, vuxen människa i Sverige? Även om man gömt huvudet i sanden i ett par år så borde det väl räcka med det sunda förnuftet?
Jag kommenterade givetvis inlägget och då skrev hon följande i dagens inlägg: "Roligt med lite kommentarer men alla bittra manniskor som ska leka kack morsor kan garna dra sig har ifran. Dock blir jag inte nerslagen, allting ar sa bra har nere sa jag agnar inte ens en tanke at negativa saker!".
Vilken tur att hon kan njuta av sin semester trots allt! Shopping och grejer. Verkligen tur. Vi får alla hoppas att hennes dotter kan njuta också och slipper bli mosad vid en eventuell krock.
Dumma människor finns det gott om!


Vi var hos farmor igår och åt söndagsstek. Ack, ack så gott det var! Hon hade slagit på stort med julpyntet och jag trivdes som fisken i vattnet. Vi har bara två ljusstakar, en julstjärna och minijulgranen att stoltsera med. Ärligt talat finns det inte plats för mer prylar.
Moa levde loppan och gick omkring lite, trots att hon hade strumpbyxor på sig! Innan har hon bara gått när hon varit barfota. Jag fick rädda en hiskeligt stor samling prydnadsaker från en snar död och Mosan hann rensa ur inte mindre än tre stora skåp. Farmor hade köpt en stor St Bernhardshund som sjöng och dansade HulaHula som Moa skrattade ihjäl sig åt, hehe.
Jobbdagen har gått bra, trots att jag håller på och lära mig några löjligt avancerade moment med remisser om provsvar- det finns en miljon olika läkare som man ska hålla reda på, dom har krångliga signaturer, oläslig handstil och dessutom är alla indelade i otaliga antal team utan minsta logik. Dessutom gick jag rundan med postvagnen själv för första gången och gick nog fel tjugo gånger av tjugo möjliga. Imorgon är det personalmöte, ska bli spännande.

Just det Emelie, vi har närmast till Musikvägen härifrån men det är ändå rätt långt bort anser jag, så jag åker alltid bussen till Marklandsgatan och tar vagnen därifrån istället, haha.  

Kommentarer
Postat av: Julia

Håller fullständigt med dig. Man åker för faan inte bil med en unge utan varken bälte eller bilbarnstol. Ungen är inte ens 2 år! Nee..Huvva.. Skulle aldrig i hela mitt liv ens tänka tanken att sätta mig i en bil så med mitt barn...man måste tänka längre än vad näsan räcker..

2009-12-08 @ 01:19:28
Postat av: Emelie

Okej, fastän jag bor här så har jag haft svårt o placera ut vart ni bor.. men nu vet jag ju, såg skylten med "radiotorget" första gången häromdagen, jag bor vid Lantmilsgatan, så de e ju jättenära er.

Vi har ett dagis här vid Kaverös som ska få helt nya lokaler nu i Januari, den ska ligga vid gamla Båtmansgården.

Kolla upp det, det är helt nybyggda lokaler och i ett otroligt lugnt område.

Lycka till.

2009-12-08 @ 09:46:18
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/
Postat av: Enkarlekssaga.se Pappa!!!

Du verkar totalt dum i huvudet. Du vet inget och skriver som om du vet. Du verkar vara en javla idiot till morsa. Skot ditt egna "GULLIGA" barn. Vi tanker och bryr oss om varan dotter mer an allt annat pa denna jord. Sluta kommentera varat liv din patetiska lilla javel. Traffa mig och sag att jag ar sa dalig i verkligheten da. Du ar sa javla patetiskt som sitter och skriver skit framfor datan. Jag hoppas inget annat an att ditt liv bara gar utfor sa att alla kan sitta och klaga pa dig och din lilla gulliga familj! Man ar bara manniska och alla gor misstag. Lovar att du gjort manga i ditt liv. Men om du nu ar perfekt sa skall jag lasa alla inlagg och boka en kurs hos dig hur man blir en bra foralder for du verkar ju veta allt om alla. Fran Andreas, Thindras Pappa.

2009-12-08 @ 11:20:14
Postat av: miss lin

jag hållermed dig, jag förstår inte hur man tänker när man sätter sig i en biltjuvtaxi med en tvååring obältad eller barnstol. visst att alla kan göra misstag men kan man inte stå för dom kanske man inte borde skriva dom i sin blogg så som hon gör. Om andreas kallar dig patetsik så borde väl dom också vara det som sitter och försvarar sig på detta sättet. hmpf folk!

2009-12-08 @ 12:23:47
URL: http://misslin.blogg.se/
Postat av: bella

håller helt med dig!!

men måste säga att jag älskar pappans svar, Han ser alltid så oskyldig försiktig ut på enkärlekssagas kort, trodde verkligen inte han kunde brusa upp sådär,

Haha så roligt.



att äventyra sitt barns säkerhet är inte misstag det är OANSVARIGT

2009-12-08 @ 14:12:11
URL: http://mitlivsomrebecka.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej!



Ber om ursakt for Andreas kommentar, tycker den var onodig. Men vi blev ledsna av ditt inlagg och gor dte baste vi kan som foraldrar. Darmed inte sgat att dte var smart att aka taxi sa, tyvarr hade vi inte sa mkt val pa grund av en viss omstandighet. Och naturligtvis lar det inte ske igen! I ovrigt tycker jag att dte ar tr`kigt att du finner mig sa irriternade for jag har aldrig velat vara sadan. Jag skoter mitt sa skoter du ditt liksom! Ha det fint!

2009-12-08 @ 14:48:37
URL: http://enkarlekssaga.blogg.se/
Postat av: Theres

Hon nämner idioter till mamma, den största idioten här verkar ju vara hon själv. Angelica stå på dig och även du andreas, ingen vet omständigheterna. Ibland kan man inte vara perfekt. :)

2009-12-08 @ 15:01:39
Postat av: Caroline

Hur patetisk får man va om man orkar lägga ner tid och energi på att klanka ner på andra människor? Sköt för fan ditt eget liv och ge fan i andras! Ingen är perfekt, och det borde du säkerligen veta!

SHit, du kan inte göra mycket på din fritid..

2009-12-08 @ 16:04:50
Postat av: Anna

Jag brukar med läsa Angelicas blogg, tycker hon verkar vara en mysig tjej som inte vill någon ngt illa, fast som nog inte alltid vet sitt eget bästa när hon lägger ut en sån sak. För även om det i efterhand visar sig att det var av "en särskild" anledning de åkte så, så skriver man faktiskt inte det på sin blogg utan håller det för sig själv. Det finns alldeles för många moraltanter både med och utan barn i bloggvärlden som vill predika.

2009-12-08 @ 16:27:38
URL: http://horvikaren.blogg.se/
Postat av: Anna

Sen förstår jag inte vad folk vinner på att smutskasta varandra? trivs man med sin tillvaro så har man faktiskt inget behov av att provocera och klanka ner på andra.

2009-12-08 @ 16:33:19
URL: http://horvikaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken jävla fitta du är! hur fan orkar du ens lägga ner energi på det här?

2009-12-08 @ 16:33:45
Postat av: Anonym

DU ÅKER JU BUSS UTAN BILBARNSTOL.. HUR JÄVLA SMART ÄR DET EGENTLIGEN ATT ÅKA BUSS MED SMÅBARN? INTE SMART... DOM KAN BROMSA SÅ BARNET ÅKER UR VAGNEN ELLER ATT NI RAMLAR OM DU HAR DET I KNÄ.. ÅK FÖR FAN INTE BUSS MED ETT LITET BARN!

2009-12-08 @ 16:44:33
Postat av: Anonym

angelica är INGEN skenhelig jävla ängel TRO MIG

att lathet ska gå före sitt barns säkerhet helt jävla otroligt

2009-12-08 @ 17:12:14
Postat av: Anonym

håller med tindras pappa varför lägga sig i andras liv och styra och ställa hur dom ska göra lixom om du är så perfekt föräldrer så skulle jag gärna boka en tid hos dig med! Va är de för mamma som sitter och skriver ett låååångt inlägg om andras liv, snälla fröken väx upp. sköt dig sköter dom sitt! fan lägg ner bara så styörande du är säkert en förbannat dålig mamma du men omogen för den delaen och som skriver om andras liv!!

2009-12-08 @ 17:15:03
Postat av: Anonym

Jag förstår inte hur man tänker om man uttalar säg som som du gör, då är man nog osäker på sig själv som mamma om man bara ska klaga på hur andra agerar. Du har ju ingen aning om varför dom åkte taxi, säg att din dotter hade blivit dålig om ni varit utomlands, va hade du gjort sprungit till närmsta sjukhus?

För det finns nog massa grejer som vi mammor gör som är farliga förvåra barn även om vi inte vill, t.ex. åker buss, hur säkra är våra barn där. Men du som är en så perfekt mamma som aldrig utsätter ditt barn för något farligt har nog aldrig gjort det!

2009-12-08 @ 18:26:32
Postat av: Johanna

Ojojoj, här var det drama...

Det roligaste av allt är ju att folk sitter och skäller på dig, Sofia, att " Fan vilken idot du är, lägg dig inte i, sköt ditt eget. Och förresten så verkar du vara en skitmorsa som bla bla bla bla... Gör inte si och så..."Dubbelmoral och personkränkningar på HÖG nivå...moget att klaga på att sofia gör n sak, och sen göra EXAKT samma mot henne fast 100 gg elakare och så aggressivt! Jaja, folk är tuffa på nätet. Förresten är det ganska dumt att åka taxi utan stol JA, och nog fasen sitter ett barn säkrare på en buss, fastselade i en vagn.

2009-12-08 @ 18:49:22
Postat av: gotteochvi♥

Jag tycker att det är otroligt fegt att kalla någon för idiotisk morsa över internet. Dock håller jag med om att man absolut inte skall åka taxi/bil/buss på det sättet med små barn. Dock vet vi inte VARFÖR de gjorde det och bör inte lägga oss i just pga. av det.

2009-12-08 @ 20:00:28
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: Marie

Du borde nog skaffa dig ett LIV!!

Du har ingen aning om vilka omständigheterna var som gjorde att de tog en taxi, i vissa lägen så är man TVUNGEN!!

2009-12-08 @ 20:13:13
Postat av: Emma

Jävla Idiot par dom där är. Jävla mes som bryr sig om flickvännens blogg och ska skydda henne. Det är han som är patetisk. Och Hon också. Tror att hon är bättre än andra fast hon inte är det. Och "Tjatar" om att hon var så ung när hon fick barn. Det är Inget speciellt med henne.

2009-12-08 @ 20:32:12
Postat av: Linnea

Men suck... Är det bara jag som tycker att Angelica överreagerade lite efter din kommentar?



"alla bittra manniskor som ska leka kack morsor kan garna dra sig har ifran"



Som om det var fler än du som skrivit något "käck-morse-aktigt".

Hon överreagerar jämt och om hon inte tål kritik tycker jag hon ska hålla såna saker för sig själv. Dock orkar jag själv inte bry mig om att kommentera sånt, för de som skriver det kan ju aldrig ta kritiken...

2009-12-08 @ 22:06:10
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Ida - Vi och hon ♥

Men guuuuuuuuuuuuud vilket DRAMA!

Trevligt att någon kallade dig för "jävla fitta" eller som pappan i dramat skrev, hoppas allt går utåt i ditt liv!

Hur kan man ens hoppas det? Det är ju som att skriva, hoppas ditt barn dör, du blir av med ditt jobb och att din lägenhet brinner upp! Han kanske borde lugna sig några kilon och kanske njuta lite av sin semester istället? Att man kan brusa upp så mkt på ett litet bloggtjaffs?

Jag hoppas då inte att det händer något dåligt i ditt liv, eller i "pappans" liv. Inte i nåns faktiskt!

2009-12-08 @ 22:12:02
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: bella

DET ÄR OANSVARIGT ATT ÅKA BIL UTAN BILSTOL!!

DET HJÄLPER INTE HUR MYCKET MAN ÄN HOPPAR PÅ ANDRA ELLER TEX KALLAR DEM FITTA!

DET ÄR FEL!!!!

2009-12-09 @ 09:02:14
Postat av: Isabella

Jag vill också kommentera detta! Jag kan förstå hur du tänker ang just bältessituationen, det är såklart jätteviktigt. MEN jag har läst Angelicas blogg i två år, och ALDRIG har hon vart provocerande! Jag kan inte förstå vart du fått det ifrån?! (Du skriver att du läser den för att den irriterar dig) på vilket sätt är hennes blogg irriterande??? Som sagt, just det här fallet med bilbarnstol och bälte är en sak, men kan du nämna någonting annat som är irriterande eller provocerande? I sådant fall tycker jag att du ska sluta läsa hennes blogg. Hon har aldrig bett dig läsa den, och om du inte gillar den kan du ju sluta. Sluta kasta stenar i glashus! -för alla vet att det kommer komma en dag när du gör ett misstag, och jag lovar dig att du inte kommer vilja bli uthängd i någons blogg för det! Alla göra mindre bra saker någongång i sitt liv, ingen är perfekt, kom igen!!

2009-12-09 @ 10:07:23
URL: http://isabella.blogg.se/
Postat av: Anonym

JÄVLA TÖNT ALLTSÅ!!! HAHAHAHA!!!!!

Lägg ner lite tid på dina egna ungar istället för att kritisera andras. Du är bara avundsjuk för att hon är en bättre mamma än dig!!!!

2009-12-09 @ 14:22:08
Postat av: Anonym

LÄs inte hennes blogg då? Du är barnslig

2009-12-09 @ 14:23:08
Postat av: Beatrice

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din sida - den har verkligen potential :D!

2012-03-19 @ 00:50:04
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0