Dan före dopparedan

SKITDÅLIG uppdatering igen, men jag har fan inte tid. Jag är en upptagen yrkeskvinna nu och när jag väl är hemma vill jag härja med Moa. Ja, härja är väl fel ord eftersom jag är HELT slut för det mesta för tillfället men jag göra i alla fall mitt bästa- hon brukar nöja sig med att man hasar efter som en sjöko på golvet och kommenterar det hon sysslar med.

Imorgon är det julafton! Föga förvånande så har det börjat regna här i götet på kvällen så snön lär väl vara bortsmält imorgon, det gör mig skitsur! Jag har fan kollat SMHI 150 gånger hela veckan för att kolla läget om vi skulle få en vit jul eller inte för första gången på säkert tio år, minst.
Det har varit väldigt lugnt på jobbet den här veckan eftersom mottagningen är stängd, så idag fick jag gå hem tidigare, jippie! Så jag har hunnit koka skinka och rulla köttbullar med god marginal, jag var aningen stressad över det innan. Mikael och lillfis har varit och julhandlat idag och det bara väller ut käk och godis ur alla skåp.
En sak är säker och det är att jag är jävligt tacksam över att vi var så tidigt ute med julklappar i år, vi var ju i stort sett klara redan i november. Jag spyr på tanken på att ränna runt i stan nu, jag hade tokvägrat sätta foten där nu.
Slagit in julklappar till förbannelse har jag gjort också, som tidigare nämnt så är dom så många att det ligger paket överallt (utom räckhåll för bebis, givetvis). Kräks rätt ut om jag tvingas klippa mer inslagspapper eller krulla snören med saxen igen på ett tag.

Morgondagens schema är följande:
* STÄDA klart!
* Göra i ordning potatisgrattängen. Saknar någon gäst Janssons får h*n ta med sig det själv.
* Bada bebis.
* Bada oss själva.
* Natta bebis.
* Ta emot min far som kommer vid 12.00.
* Servera komplett jullunch.
* Ta emot min mor och lillsys som kommer vid 15.00

Jag gjorde så jävla tjusiga pepparkakor med kristyr härromdagen. Moa blev bannlyst från baket eftersom hon åt deg och Mikael blev bannlyst för att han alltid ska ta över allt och får storhetsvansinne.

God jul tills vidare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0