Riktigt, riktigt fult

I brist på annat att skriva om (Händelselös helg med stort H) så ska jag sammanfatta en liten lista med fasansfulla plagg som jag en gång ägt och burit. Får nästan sura uppstötningar bara av att tänka på det:

- Lila buffaloskor.
- Svarta FEJKbuffaloskor med silverrutor på sidorna.
- Min lillasysters t-shirt i storlek 110 (var väl garanterat över 170 cm lång redan då, så ni kan ju tänka er).
- Jeans med snörning i gylfen... själva snöret var i beige mockamaterial.
- En långärmad tunn tröja med dragkedja som var grå och ljusrosa som hade en stor playboykanin på bröstet (det var denna fasansfulla tröja jag fick på näthinnan idag när jag nattade Moa och drabbades av flashbacks-panik).
- En mörkblå collegetröja i storlek XXL som jag stulit från en gammal pojkvän och vägrade tvätta för att "den skulle sluta lukta honom".
- Mysbyxor med märket "Foxy" på rumpan (dom har jag dock hemma ibland, ack så sköna).
- Vita byxor med ett sånt där skärp som sitter fast i byxhällorna ni vet, och har ett blaffigt knäppe. Givetvis genomskinliga.
- Linne i kamoflagemönster- och om jag inte minns fel, en matchande kjol.
- Ett linne i sladdrigt material med ett handavtryck på magen och texten "Dont go any lower"....
- Knallrosa nätbrynja- till mitt försvar bar alla såna ett tag.
- Baggy 2pac-jeans (min stil var ju verkligen hiphop i övrigt...).
- En LÅTSAS-piercing! Dessutom valde jag att sätta den som ko-ring i näsan.
- En torshammare... det var ju så häftigt!
- (Bäst av allt) En outfit som bestod av knallrosa byxor med rejält tjafs som hade något slags fiskfjällsmönster på och dom matchade jag med en knallrosa stickad bolero och endast en sådan, alltså ingenting under utan bar mage och rygg hela vägen.

Plötsligt börjar jag liksom förstå varför någon kastade en köttbulle på mig i bamba utan synbar anledning.

Kommentarer
Postat av: Johanna

för inte så längesen insåg jag tjusningen med bloglovin, seg som jag är, och äntligen,ÄNTLIGEN kan jag hålla koll på din suveräna blogg utan en påminnelselapp... :-)

Jag skrattar så jag dör nästan varje gång jag läser dina inlägg.... Hejja Sofia!!! Tjohooo.... ;-)

Kram!

2009-08-24 @ 14:58:08
URL: http://excellencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0