Lördag

En riktigt lång och kaosartad vecka lider mot sitt slut. Detta kaos beror förstås på tanden som är på väg upp i fisens mun, jösses vad dåligt hon ätit, jösses vilket dåligt humör hon varit på och JÖSSES vad lite sömn jag har fått. I torsdags såg jag faktiskt asiatisk ut, mina ögon var helt ihopkrympta och jag vinglade omkring av total sömnbrist. I natt sov Moa bättre (peppar, peppar!) och hon har börjat äta annat än yoghurt och rödspätte-puré utan att spotta det över hela köket. Tack gode gud.

I onsdags var i alla fall Veronika här och fikade, gud så mysigt! Tänk att hon ska flytta till våra Frölunda-krokar, och dessutom bara plugga 50% ett tag så att vi har all tid i världen att mysa med henne, jag och lillmos. Jag är sjukt glad över att ha henne i närheten, inte för att vi bott särskilt lång ifrån varandra innan heller, men bara det att det är gångavstånd är ju ljuvligt, och ytterst praktiskt när man ska släpa på skrik och panik. Då ska jag våldgästa henne och dricka stooora glas vin omgående, en tjejkväll är vad jag helt klart behöver. Jag har ju tjejkväll varje dag visserligen, men Veronika varken bits eller bankar med kastruller tills man tror att trumhinnorna ska spricka, haha.
Alla kort jag tog blev suddiga av någon märklig anledning men jag fick i alla fall ett fint:




I torsdag var jag som sagt riktigt, riktigt död. Natten var lika helvetiskt som tisdagens, då Moa började vakna vid 23-tiden när jag precis somnat och sedan fortsatte att vakna 6-7 gånger fram till 01 då hon var vaken en timmeoch sen vaknade igen klockan 05...
Var som en zombie hela morgonen och när det var dags för Moas förmiddagslur tog det en timme att få henne att somna och sen vaknar hon igen efter en kvart, satt en halvtimme till och försökte få henne att somna om när hon nästan sov bajsade hon och jag förstod att det var kört- och jag grät som ett barn. Stod och riktigt hulkade och bytte bajsblöjan, stackars Moa såg helt förvirrad ut. Vi begav oss i alla fall sedan ut, först var vi på lekplatsen i Flatås en timme (det stod en tjej och rökte i sitt fönster och glodde på oss hela tiden vilket gjorde mig aningen nervös och sedan lekte vi i trädgården här hemma istället, Moa har kommit på att man kan krypa in under vagnen och ner i varukorgen, höll på att skratta ihjäl mig trött som jag var.





Idag har vi varit hos svärföräldrarna på middag, kom ganska nyss hem. MÄNGDER av god mat som vanligt, jag var ytterst pinsam och vräkte på två gigantiska portioner som vanligt, så det blev inga matlådor över till dom, haha. Jag kan inte hålla emot när det gäller god mat alltså, det går inte. På tal om god mat så gjorde jag en ruggigt god tacograttäng igår och det blev överraskande nog en rejäl laddning mat över som jag drömde om hela natten och såg fram emot att äta upp till frukost- det var dock NÅGON som länsat alltihop redan när jag kom upp, gud så sorgsen jag blev. 
I alla fall så var det jättetrevligt hos svärföräldrarna, Moa var glad som en lärka och försökte på alla sätt sabotera deras inredning men lyckades tack och lov inte. Hon har börjat kasta saker nu också, den räven. Där sitter man och äter middag i godan ro exempelvis också kommer det en vattenmugg farande med skrämmande kraft, hon är nästan läskigt stark. Inte en lung stund har man, hehe.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0