Hit the roads!

Igår var allt klart med ägarbyte och påställning och allt vad det heter med bilen, tjoho! Vi åkte in till Slottskogen under dagen och mötte svärföräldrarna, satte oss på en uteservering och flämtade i skuggan, det är VAAARMT i götet nu. Moa var vansinnigt road av alla pippifåglar som hoppade omkring runt borden och satt helt nöjd i sin vagn en lång stund- och det har nog aldrig hänt innan.
Sen åkte vi hem och premiärkörde bilen raka vägen till Sisjön och Babyproffsen för att köpa en ny stol, det bidde ingen Britax Multitec utan i stället en Acta Graco Cosmic Comfort, vi plågade den stackars expiditen länge och väl och testade alla möjliga stolar i bilen och sedan på bebis och bestämde oss till slut, hon satt bäst i den här och den verkade helt klart mest bekväm utav dom vi testade (därav namnet Comfort...), vi tog en rödsvart variant. Sen var vi tvungen att installera stolen också vilket var en utmaning, jag blev helt yr i huvudet när hon demonstrerade det i butiken men som tur var hade Mikael lagt det mesta på minnet och sen satt stolen som en smäck. Innan vi åkte hem tog vi en sväng till Burger King och deras drive-in, man måste ju för fan utnyttja att man har en bil nu! (ni anar inte hur lycklig jag är över bilen, en värld av möjligheter har uppenbarat sig, haha).

Idag åkte vi hem till Moas farbror Mathias, Josse och kusin Vincent. Det är en bit att åka och Moa blev väldigt uttråkad ungefär halvvägs, solen gassade rakt på henne hela vägen och hon avskyr att sitta fast. Så då gäller det att improvisera och fiska upp diverse saker ur handväskan som hon fick leka med och sedan sjunga varenda barnvisa man har i huvudet med tillhörande gester och rörelser.
Vi stannade till på Willys och köpte kött och grejer och sedan grillade vi, så jävla gott. Det har blivit PÅ TOK FÖR LITE grillningar i år- den saken är klar. Moa var på glatt humör och kröp runt och försökte sabotera som vanligt, men tack och lov är hon bra mycket lugnare borta än hemma, och som tur är så har dom också barnsäkrat överallt.
Lille Vincent var snäll och lånade ut sina leksaker och även sin läragåvagn, men Moa fattar dock inte riktigt grejen med att gå än, den saken är klar, hon ville mest äta på vagnens handtag. Nej, det lär dröja innan lillfjärt går men kan man krypa i 80 km/timmen så känns det kanske inte så nödvändigt. Tänk vad behagligt mina föräldrar måste ha haft det, jag kröp aldrig och gick inte förrän jag var 1,5 år. Jag har fortfarande inte fattat grejen med att förflytta sig i onödan.
Snart kommer Mathias och Josses bebis nummer två, jag sätter en peng på att det är en grabb till helt klart- men jag brukar ju ha fel.
På vägen hem somnade Moa i bilen dessvärre, hon slocknade i stort sett så fort vi började rulla. Detta innebar att hon somnade om för natten för typ en kvart sen, jag har suttit med henne i knäet så länge att hon har drägglat ner hela min t-shirt. Men det har varit en väldigt trevlig dag!

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0