Gammelfarmor!

Igår orkade/hann jag inte uppdatera men vi var på Netonnet och handlade. Det blev en ny hemtelefon (eller två om man ska vara petig), den gamla har strulat som fan det sista, sen blev det en ny stereo till herrn, han är helt kär- jag skiter i vilket då jag är en torrboll som faktiskt föredrar när det är tyst trots att jag givetvis gillar musik, jag måste ha ärvt det där av min mor.
Sist men inte minst blev det en underbar ny kamera! Jag har varit SÅ LESS på den vi har, bilderna blir inte alls bra i vissa ljus och det är en fördröjning som heter duga varje gång man ska sätta igång den och när man ska titta på bilder, motivet hinner liksom krypa iväg och göra något helt annat när kameran är redo att fånga allt spännande. Åååh vad den är fin! Jävligt avancerad, jag har inte ens orkat titta igenom alla funktioner än men det tuffast hittills är att kameran fotar automatiskt när personen man ska plåta ler, hur är det möjligt liksom? Bildern blir tjusiga som fan, det är ljusår från den gamla i kvalitet. Så nu jävlar ska här fotas!

Idag har vi varit och hälsat på farmor- alltså Moas gammelfarmor. Där kan vi snacka original till människa! Det är helt sanslöst att man kan ha sån energi när man är 74 år, maken till aktiv människa finns inte. Hon är varken stilla eller tyst en enda sekund och hon jobbar fortfarande (solarievärdinna, hehe) och känner nog varenda kotte i hela Mölnlycke- i och för sig så pratar hon med och ser till att lära känna varenda främling hon möter också för den delen, så det kanske inte är så konstigt.
Vi fick en jättegod gryta och glass och Moa gled omkring som en tornado som vanligt. Mikael blev begravd bakom ett berg med fotoalbum på diverse släktingar som han ombeddes gå igenom också. Moa såg till att plocka ut varenda byrålåda i lägenheten och tömde varenda skåp på prylar så hon var nöjd förstås, och helt slut nu på kvällen efter alla bravader.
När vi skulle gå greppade hon tag i farmor och gav henne en bamsekram länge, länge så att farmor höll på att smälla av, av lycka och stolthet. Det var imponerande faktiskt, hon brukar aldrig ha tid att kramas med någon.
Hyrde film på eftermiddagen som vi ska avnjuta i kväll!

Bilder från dagen med nya GRYMMA kameran!








Kommentarer
Postat av: Therese

Hej!

Jag känner till hela Mölnlycke också, kan det vara så att det är solariet runt hörnet vid banken?



Hoppas allt e bra med dig och familjen. Själv är det en tung dag.... Fått missfall... =(



Kram

2009-08-11 @ 21:29:35
URL: http://frupettsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0