Bebisträff!

Vill börja med att säga hipp, hipp hurra till bästaste Veronika som fyller tjugotvå år idag! Tänk, i nitton långa år har vi känt varandra nu. Älskar dig gumman! Jag skulle druckit lite vin med henne nu ikväll men var i väg på eftermiddagen och det blev sjukt så jag hade inte hunnit in till stan innan hon skulle träffa några andra uppvaktare. Så det blir till att gottgöra detta vid ett senare skede!

Idag har jag varit på den bästa av träffar- nämligen bebisträff. Som ni redan vet så spenderar jag en hel del tid inne på familjeliv.se och där är vi ett stort gäng som alla väntade smått i september 2008 och nu har jag äntligen träffat två av mammorna+bebisar i verkliga livet.
Vi åkte iväg för sent hemifrån som vanligt och när vi väl var framme hoppade vi av vid helt fel ände av slottskogen så att jag fick köra racer med vagnen en bra bit- det går ju inte så fort när jag kör racer med tanke på att kondisen är (och har alltid varit) i den totala botten, så jag blev sen. Men Kajsa och Therése var snälla nog att vänta in mig och vi tog en fika och släppte sedan lös våra småttingar på gräsmattan.
Moa fick bekanta sig med bebistjejerna Linnéa och Alice och hon var på sitt allra elakaste humör! Vet inte om hon försökte ta igen sina tidigare bebismöten då hon alltid varit minst och försvarslös, nu var hon riktigt stygg. Först hällde hon ut Linnés majskrokar när hon kom krypande och ville bjuda, sen tog hon Alice keps och slog den i huvudet på henne och slet i hennes jacka och sedan avslutade hon med att stjäla Linnéas napp och vägra att lämna den ifrån sig- hon har nog aldrig varit så förtjust i en napp någonsin. Jag fick faktiskt lite ont i hjärtat, hoppas att töserna vill förlåta henne i framtiden!
I alla fall så hade jag JÄTTETREVLIGT! Jag har ju faktiskt knappt en enda mammakompis som jag umgås med förutom Moas kusiner då förstås, men dom träffar man ju inte så himla ofta heller. För att inte tala om hur kul det var att äntligen få träffar tjejerna man pratat med varenda dag i stort sett i snart två år!

Här kommer lite bilder, det var ett väldigt svårfotat sällskap men ett par stycken fick jag tagit i alla fall!

Här har Moa stulit majskrokarna från Linnéa och hällt ut dom...



Linnea:)



Moa och Alice:



Therése, Linnéa och fisen (med en stulen napp)



Kajsa och Alice!


Kommentarer
Postat av: Veronika

Tack gumman min!

2009-08-19 @ 23:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0