Söndag

Nu är helgen snart slut och i morgon börjar Mikael jobba, uuuuuääääh! Jag är dock inte lika skräckslagen över tanken som jag var förut, men oj det vad tufft det lär bli... Och ändå är jag bortskämd med en väldigt snäll bebis, det är mig det är fel på som får panikångest så fort hon är ledsen, snacka om att förstora upp lite gnäll till världens undergång, så fort hon piper får jag hjärtklappning och ont i magen och börjar svettas, ingen avslappnad morsa så långt ögat når vill jag lova.
I morgon kommer en sköterska från BVC på hembesök, ska bli spännande att se om hjärtat gått upp mer i vikt, sen vet jag inte vad vi ska göra förutom att prata, jag ska ta upp min "hjälp-bebisen-gråter-ångest" med henne, jag tror och hoppas att det är normalt, jag har så mkt hormoner i omlopp att inget förvånar mig längre. Måste få in i hjärnan att Moa dör inte av att skrika lite och skrikande är ett rätt normalt beteende för någon som är 11 dagar gammal...

I dag firar jag och Mikael faktiskt 1,5 år tillsammans, höll på att glömma av det men icke.
Vi har firat med Mikael har varit och köpt nya påsar till blöjhinken (sista gången vi köper dem där påsarna för övrigt, dem kostar HUNDRA SPÄNN per påse! Helt sjukt!) också har vi badat lilltjejen som förvånande nog INTE bajsade i badbaljan den här gången, hon var så nöjd och belåten så, det hade jag också varit med tanke på att hon spydde i sitt eget hår i går kväll vilket inte kan ha känts mysigt.
Sen har vi faktiskt hunnit mysa lite i sängen bara vi två medan hon sov också, det lär ju dröja innan det blir några färgsprakande samlag men jag fick massage istället och FAN vad skönt! Har haft helt sjukt ont i nacken och axlarna sedan förlossningen, förmodligen för att jag sitter helt spänd hela tiden när jag ammar och för att jag ligger och sover i konstiga ställningar för att inte störa Moa, hon tar upp galet stor plats för att vara så liten.
I dag kommer min mor hit en sväng och hälsar på, hon är ruggigt stolt mormor vilket gör mig mkt glad.


Kommentarer
Postat av: Cathrine

Jag vet hur det känns jag va precis likadan. Min son är snart 4 veckor gammal och först nu har jag förståt att det inte gör nåt om han skriker lite.

Hon är jätte fin din dotter. :)

2008-09-28 @ 17:50:13
URL: http://cathrinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jösses vilken liten sötnos ni har fått =)

2008-09-29 @ 09:06:17
Postat av: Linnea och Anthony

Jag trodde Moas hjärta vägde för lite tills jag kom på att det är Moa som ÄR hjärtat! Ibland har jag verkligen inte hjärnan med mig... suck... vad söt hon är, hennes hår krullar sig också när det blir blött, precis som Anthonys =)

2008-09-29 @ 15:10:39
URL: http://nea.babyblogg.sen
Postat av: Elin

barn.html" rel="nofollow">http://www.dopguiden.se/musik/alskadebarn.html Om du inte hört den låten innan, så lyssna på den! Den är helt underbar :)

2008-09-29 @ 23:25:58
Postat av: Emma

Helt underbar söt tös ni har, är verkligen avundsjuk! :) men glad för eran skull :)

2008-10-01 @ 17:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0