Jag är tjock

Just det ja, igår gick jag förbi ett par i äldre medelåldern varpå kvinnan börjar rycka sin gubbe hysteriskt i armen och pekar helt ogenerat på mig och tjuter: "KOLLA! VILKEN TJOCK EN!".
Hon lät nästan förbannad över att jag gick där och var tjock mitt på ljusa dagen. Kanske var hon en sån där tjockis-hatare som bara trodde att jag var drabbad av extremfetma och inte alls gravid. Eller också ogillade hon bara barn.
Hur som helst hörde jag att hon skällde på sin stackars karl för att han inte hade reagerat tillräckligt fort och för att jag hann gå förbi. Hehe.



Förresten så ringde svärmor mig för en stund sen och tröstade. Alla kvinnor som någonsin varit höggravida- i synnerhet hon som burit på tvillingar!- vet att man inte är så jävla jolly när ens beräknade förlossningsdag är passerad.
Jag fick i alla fall gnälla av mig lite och det känns bättre. Dagens ros till svärmor helt klart!



Kommentarer
Postat av: Anna P

Det är väl ingen tröst, men jag vet hur du känner det. Fruktansvärt frustrerande. Den veckan som jag gick över tiden fick jag ingenting gjort. Jag satt bara och trummade med fingrarna och väntade på att det skulle börja göra ont. Vill iaf önska er lycka till. Förlossningen är det häftigaste jag någonsin varit med om. Kram//Anna*

2008-09-03 @ 21:17:24
Postat av: Jannike

Jag vet hur du känner. själv gick ju jag 10 dagar över. Men nu i efterhand så tycker jag inte de var så farligt. Och i min familj är de ingen som kommit igång med förlossningen självmant, så när mitt vatten gick så fick jag mere eller mindre en chock:) Men lycka till.

2008-09-04 @ 10:49:58
URL: http://antonsmamma07.babyblogg.se
Postat av: Ferhat

Vill du att din blogg ska bli till dagens blogg? Gå då in på min blogg http://Ferhat.blogg.se/ eller gå in på http://ferhat.blogg.se/2008/september/dagensblogg.html och kommentera om att du vill vara med. Glöm inte att skriva in din bloggadress och imorgon vid 16.00 tiden berättar jag om vilken blogg vinner. Så titta in där :).

2008-09-04 @ 10:56:14
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tur att du har svärmor som mentor

2008-09-09 @ 20:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0