BF+6

6 dagar över tiden.
Inget nytt idag heller, föga förvånande... I morgon är det den tionde och har inte bebis kommit då är ALLA som gissat på när den ska födas utslagna ur omröstningen, tionde var sista datumet någon satsat på. Tragiskt- jo tack!
Mikael tycker i alla fall att min mage har sjunkit ännu lägre och ser ut som ett päron nu, så det är väl mitt enda hopp i den här nattsvarta väntan, nu börjar jag verkligen tro att bebis inte kommer ut om det inte blir igångsatt och jag är RÄDD för igångsättningen, eftersom att kroppen ofta inte är helt redo för att föda kan det bli betydligt mer smärtsamt än i vanliga fall. Just nu skiter jag i vilket, bara den kommer ut i och för sig.

Gick en smärtsam promenad igår och köpte ingredienser till dagens andra kakbak, den här gången var det American Coockies som bakades så jag köpte en massa konstiga ingredienser som hasselnötter och blockchoklad. Till min besvikelse gled varenda jävla kaka ihop i ugnen och bildade en gigantisk jättekaka så att jag fick skära det till rutor efteråt istället. Gott var det i alla fall...
Mitt nya favoritprogram är för övrigt "Vem vet mest?" på tvåan av alla kanaler, jag är så sjukt bra på frågesport att jag borde ställa upp någon gång, fast då hade man väl fått brainfreeze och skämt ut sig framför hela svenska befolkningen. Deltagarna i programmet är ju helsköna i alla fall, såna där riktigt sjukt smarta och nördiga människor som man bara tror finns på film.
Sen middag med tacos i går kväll, myspys.

Sist men inte minst en vacker visa för oss alla som går på övertid, knyckte den av en stackars tjej i samma forum som mig på familjeliv.se (hon är på BF+13!)


Melodi: Idas sommarvisa

du ska inte tro du får föda nej du får gå ständigt gravid
att längta så hjärtat ditt blöda är fruktlöst och dödar ej tid
din bebis den stannar i magen till årsskiftet minst, gärna mer
så jättelångt är det till dagen då ni i familjen blir fler


du har mycket vatten i benen sådär så det sticker och drar
och häcken din är en obscen en med gropar och hud som Babar
din ork är nu borta, försvunnen ditt tålamod har sprungit bort
du ids knappast dra nåt på munnen men skrattar åt ordet komfort


och svordomar ger du till vänner för det tycker du de kan få
nej ingen förstår hur du känner blott klagan får tiden att gå
men kämpa, ta strid emot gråten belöning för mödan är stor
all vånda är glömd och förlåten den dagen du blir någons mor


Kommentarer
Postat av: Linnea och Anthony

Du skall inte vara rädd för igångsättning tjejen - jag blev ju igångsatt FÖRE beräknat datum och jag klarade mig ju igenom det utan några större kvarstående men ;) Min förlossning var faktiskt jättebra! Men jag tror faktiskt inte att du skall behöva bli igångsatt, jag är säker på att bebisen kommer vilja ut inom den närmsta veckan. :)

2008-09-09 @ 13:16:20
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: Elin

Vet hur jobbigt det är att gå över. Själv gick jag över 11 dagar med det kändes mer som 11 år! Och sen alla som ringer och frågar, vilket bara påminner en mera om att bebisen är "försenad". Men den har ju några dagar kvar innan det blir igångsättning så jag hoppas att du slipper det. Som sagt skönare att det kommer igång av sig själv..

2008-09-09 @ 18:01:56
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hr oxå blivit igång satt det är inget att oroa sig för hur "lätt" som helst, det kommer ju smygande och sedan ökar det. Jo det är klart att själva födandet i sig är ju smärtsamt. Men oroa dig inte det går bra och lcyka till med bebisen!

2008-09-09 @ 20:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0