Beräknad födsel idag 3 sep

Ingen bebis än som väntat... * Gråter, skriker och sliter mitt hår *.
Dock är bebben något lugnare än vanligt, jag sov ganska skönt(!) också är jag skitdålig i magen- bokstavligt talat. Allt det där kan tolkas som tecken på att förlossningen är på gång men det kan givetvis lika gärna vara rena sammanträffanden.
Ni är söta alla ni som håller tummarna och hoppas på att bebben ska komma ut snarast, det kan behövas!
Just nu bryr jag mig verkligen inte om förlossningen tar 150 timmar, om jag spricker som en kokt korv mellan benen eller om puppan får för sig att klättra ut genom min numera obefintliga navel, den är välkommen ut på vilket sätt den än önskar.

Mikael ska skämma bort mig i helgen om vi fortfarande är hemma, han har planerat att laga någon fin middag och ha det allmänt mys- han är så söt. Tvivlar starkt på att all romantik i världen skulle få mig att tänka på annat än förlossning visserligen men det är ju värt ett försök, jag får fortfarande lite ont i hjärtat när jag tänker på att våra ensamma dagar är över, hur mysigt det än kommer bli att få bli tre.
Jag försöker tänka ut en massa saker att göra för att tiden ska gå lite snabbare, men det är svårt när man knappt kan gå. Är inte ens sugen på att baka, och då är det något lurt på gång. Enda planen för dagen förutom att göra pannbiff, potatis och sås (mmm...) är att titta på Idol, det brukar vara rätt underhållande. Kollar bara på de första avsnitten visserligen, det är vansinnigt tråkigt att titta på dem som verkligen kan sjunga, eller som sjunger hyfsat men är tillräckligt snygga för att vinna ändå.

Igår tog vi ner bilbarnstolen från hyllan i klädkammaren, tänkte gå igenom att vi verkligen vet hur den funkar och det visste vi såklart inte. Fick leta upp manualen och läsa igenom typ allt, fan att den ska vara så komplicerad! Till slut listade vi ut vart alla knappar var och vart alla band skulle fästas och blablabla. Stoppade ner manualen i bb-väskan för säkerhets skull, stackars vår bebis om vi ska vara sådär förvirrade varenda gång vi ska åka bil.

Gud vad sömnig jag blev nu. Sömnig och grinig och otålig- ingen bra kombo.

Kommentarer
Postat av: Emelie M

Jag håller tummarna för dig Sofia!

2008-09-03 @ 12:07:48
URL: http://emeliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Theres

JAG HPLLER TUMMARNAFLR ER D`NU!!

Hoppas de säter i gång snart och LYCKA TILL! Det är så underbart att få ha h*n hos en sedan!

Kram!

2008-09-03 @ 19:00:57
URL: http://theresh.blogg.se/
Postat av: Jenny (jenn83)

Jag gjorde också pannbiff, potatis och sås igår!! Gott...har man något att sysselsätta sig med ett tag också :-)

2008-09-04 @ 08:40:04
URL: http://jenny5.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0