Torsdag

Nyblivna mamman är fortfarande rätt stabil, jippie! Inte en tår på två dagar nu, KLAR FÖRBÄTTRING!

Moa var som förväntat en liten ängel under gårdagen när Tina och Veronika var här, dem fick knappt se henne vaken ens en gång på flera timmar och så länge sover hon ju ALDRIG på dagarna (knappt på nätterna heller för den delen) i vanliga fall. Flickorna tycker förstås att hon är den sötaste bebisen i världen och det är hon ju, det kanske bara är så i mitt huvud men jag har svårt att tro att det finns någon näpnare liten tös än min, hon är vackrast i världen utan att någon annan är ens i närheten. Hon spelar liksom i en annan liga, hehe.
Hur som helst gick tösen till och med med på att bli passad så att jag fick duscha utan att börja vråla efter tutten som om det var andra världskriget som hon alltid gör när stackars Mikael passar henne medan jag maratonduschar. Sen tog vi en liten promenix, sket i vagnen och hade Moa i bärselen istället vilket var väldigt mkt smidigare än den förbannade vagnen, dock var det inte så snyggt när selen putade ut under min tunna jacka, haha. Ser ändå ut som ett träsktroll just nu så det spelar faktiskt ingen roll.
Jag älskar mina väninnor, dem är bäst!



Inatt sov hon dock pissdåligt vilket jag misstänkte att hon skulle göra eftersom hon sov så bra på dagen, och trots det har hon varit superpigg hela dagen idag också, hon tar en lutare i selen nu först, hon sov typ 15 min vid tvåtiden också men det var allt, jag var listig och la ner henne och kudden i spjälsängen så att hon ska vänja sig lite vid att sova där. Mikael är ledig nästa vecka och då tänkte jag att vi skulle försöka få henne att sova i spjälsängen hur mysigt det än är att ha henne bredvid mig i sängen, min kropp gör ONT av dem konstiga ställningarna jag sover i för att hon ska ha det mysigt+ha tillräckligt med plats att röra sig och inte bli för varm.

Härromdagen kom papperna med Moas personnummer på, fan vad sjukt det ser ut med ett personnummer som börjar med 08! Måste se till att komma iväg till familjerätten snart och bekräfta faderskapet så att vi kan skicka in hennes namn snart, det kan man inte göra innan dess om man inte är gifta och man vill att barnet ska ha pappans efternamn.
Nu får fan Mikael komma hem snart, jag är skithungrig och har förberett en kasslergrattäng som bara väntar på att åka in i ugnen när han dyker upp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

>Hur funkar det att vara ensam med henne på dagarna, är det läskigt? Vad gör man med en bebis hela dagen?

2008-10-03 @ 14:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0