Moa 3 veckor!

Jisses vad tiden springer iväg ändå, tänk att hon är en månad snart! Galet.
Vi var på BVC igår, hon har gått upp i vikt så fint så och väger nu 4050 gram, min lilla knubbsäl. Hon har fått ersättning nu i flaska ett par gånger vilket vi berättade för sköterskan som genast började fåna sig och prata om att min bröstmjölkproduktion kan minska om man inte ammar varje pass, vilket jävla bullshit rent ut sagt, jag ammar säkert 20 gånger om dagen och mjölken lär knappast försvinna ur brösten för att Mikael ger henne lite flaskkäk en timme, men BVC-tanter är ju kända för att propagera för amningen, stackars dem som inte kan eller vill amma alls, vad mkt skit dem måste få höra! Annars gick allt bra, vi tog en riktig långpromenad med vagnen när vi ändå var ute och rände, hur gött som helst i solen.

Igår eftermiddag var Mathias och Josse och lille Vincent och hälsade på, så nu har Moa träffat alla sina små kusiner, helt galet att alla fyra bebisar i släkten är födda samma år och ändå är det sån skillnad på dem, Vincent är ju äldst och åtta månader äldre än Moa och just nu ser det ju ut som om det skiljer flera år på dem, hehe. Men vänta bara, snart är vår lilla tjej stor och tuff hon också!
Vi fikade och hade det trevligt i alla fall, Vincent kröp runt och käkade majskrokar och Moa sov som en sten som hon alltid gör när vi har besök, sjukt irriterande eftersom hon aldrig sover annars, hehe.

Ska be att få tacka för alla födelsedagsgratulationer! Hade en jättemysig dag trots bebisdominansen, Mikael köpte hem en massa gott och lagade middag och när lilltrollet sov en stund fick jag massage och blev löjligt ompysslad, herreGUD vad den massagen satt gott för mina stackars axlar, min kropp har nog aldrig varit såhär öm som efter förlossningen.
Mormor och Janne dök upp en sväng också, både för att gratta mig och titta på Moa (som sov såklart, hehe).
Jag köpte en säsong med Sex and the city på Coop i helgen och den ägnade vi kvällen åt att kika på, myspys.

Igår skrattade Moa för första gången! Hon har gjort miner som ser ut som leenden sedan hon föddes men nu är det helt klart riktiga, medvetna leenden och nu kommer små tjoande ljud som måste vara skratt, det är så sött att man bara DÖÖÖR!
Hon är ju helt fantastisk, kan inte för mitt liv förstå att jag gjort något så vackert!

Bilder från igår. Här ser ni ju mitt missfärgade hår också, fy fan vad vidrigt det ser ut, har frisörstid idag tack GUD!




Kommentarer
Postat av: Josse

Vincent log oxå första gången medvetet när han var 3 veckor, visst är det ljuvligt :D

2008-10-08 @ 13:04:08
Postat av: Jenny (jenn83)

Va söt hon är! Visst är det fint med mycket, mörkt hår!? Har ju vår lilla Maja med...bara att hennes står rakt upp från huvudet.

2008-10-08 @ 14:12:56
URL: http://jenny5.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0