Lördag

I dag har vi varit på Coop och storhandlat med lillskiten, det funkade faktiskt! Vi skulle bli hämtade klockan halv 11 och det var ruggigt dåligt med tid vilket det uppenbarligen alltid är när man har bebis, gjorde tabben att tro att vi kunde bada henne en "snabbis" innan vi åkte men det tog betydligt längre tid än beräknat såklart så hon hann bara amma i sissådär 20 minuter innan vi var tvugna att gå så jag förberedde mig på tredje världskriget och att jag skulle bli tvungen att sitta kvar med henne i bilen och se ledsen ut men hon somnade och sov sedan jättesnällt i bilbarnstolen under hela handlingen (hon fick sitta i kundvagnen och tog upp typ all plats men det var det värt).
Vi har gjort slut på FEM paket blöjor på två veckor nu och helt galet många paket med våtservetter, så nu fick vi köpt hem en rejäl laddning med sånt och dessutom lite annat smått och gott, jag köpta polska ostbågar vilket ska bli spännande att smaka på exempelvis. Köpt hårfärg också, ska bara vänta på att smulan sover en såpass lång stund att jag hinner färga håret också, det kan nog dröja...

Tuff natt i natt, visserligen somnade vi vid typ 22 och sov till kl 01 men sedan vägrade hon att somna om innan kl 04 igen, den jävla blöjan läckte bajs vilket kan göra vem som helst deprimerad och sedan tror jag att nästa blöja läckte kiss för filten fick en misstänkt blöt fläck. Försökte söva henne genom att gå fram och tillbaka och vagga henne i mörkret i evigheter men nej, vår bebis kan inte somna utan tutte i munnen så till slut så lyckades det med amningen- på natten är hon jätteirriterad ibland och ligger bara och fäktar med armar och ben och frustar och ruskar på huvudet så att bröstet åker ut hela tiden eller också sätter hon mjölk i halsen för att hon klunkar på så sjukt fort. Åter igen en gen hon måste ha ärvt från far sin, dricker löjligt fort... Höhö.
Vi fick i alla fall sovit ett par timmar på morgonen, tack gud... I natt tror jag att Mikael ska få göra en insats, jag har trots allt gått upp VARJE gång VARJE natt sedan hon föddes men nu är han ledig så det är dags för nya bud!

Nej, nu ska här lagas käk!
Avslutar med en bild på "the sleeping beauties". Observera vilken liten plats jag numera har i min tidigare stora säng.



Kommentarer
Postat av: Linnea

Du har inte funderat på att lägga Moa innerst, så du får större utrymme? Det är ju massor av utrymme utanför henne menar jag...?

Livsfarligt att färga håret när bebisen sover! Jag gjorde det, jag vet, och jag hade tur... Bättre att se till att Mikael passar henne (även om hon sover) så att det inte blir så olyckligt att hon skriker två minuter innan färgen skall sköljas ur och du får ha i färgen i typ två timmar...

2008-10-05 @ 13:50:58
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0