Slakthus

Ja, så har det sett ut inatt. Ursäkta att jag går in på detaljer men det borde ni väl vara vana vid vid det här laget. Fick min mens igår för första gången på ett år och är helt förvirrad, jag får inte använda tamponger än och kan inte alls handskas med bindor tydligen, dessutom blöder jag som en gris! Jag har inte använt bindor sedan jag var typ elva år, hur fan kan man sova med en binda UTAN att hela trosorna blir blodiga? Tacksam för tips! Två gånger har jag vaknat upp av att det ser ut som om flått en gris eller två i mina trosor, känns ju jävligt fräscht. Som tur är kom jag på för en stund sedan att jag ju tog mig med GIGANTISKA bindor från BB som jag hoppas att jag sparat någonstans- där ser man, man vet aldrig när saker kan komma till nytta (får väl sno en Moa-blöja i värsta fall, dem är festliga med diverse djur på framsidan, variationen är oändlig. Jag försökter lära Moa redan nu att blöjorna med vovvar på är bäst så att hon inte blir en kattmänniska som sin far).
Vet inte om jag ska skratta eller gråta över att jag inte vet hur man hanterar bindor på nätterna trots att jag haft mens varenda jävla månad i tolv år med undantag för graviditeten. Tamponger is the shit.

Hann aldrig uppdatera igår, var ju iväg hela dagen.
Jag och Moa åkte in till stan på förmiddagen för att möta upp Veronika, det gick smidigt bortsett från att en kärringjävel smög upp tätt intill oss när vi väntade på vagnen trots att hållplatsen sträcker sig på sissådär 20 meter och tände en cigarett typ 2 centimeter från min barnvagn, sånt där gör mig vansinnig! Blängde riktigt elakt (ja, nu när jag är mamma vågar jag blänga elakt på folk och inte bara låtsasblänga som förr) och rullade iväg.
Mötte Veronika i alla fall och gick och fikade, och efter en stund dök även Tinis upp som hade försovit sig. Moa sov så snällt i vagnen hela tiden tills vi var tvugna att väcka henne för att hon skulle hinna få lite käk innan det var dags för visit hos barnmorskan.
Väl där pratade vi lite om förlossningen och hon skrev ut nya p-piller till mig. Trots att jag aldrig varit särskilt förtjust i min barnmorska insåg jag när jag var där att det är väldigt ledsamt att jag inte ska gå dit något mer, dessutom kändes det jättekonstigt att inte få skutta upp på britsen med min feta mage och lyssna på bebisens hjärtljud med dopplern. (Beklagade mig dock över detta till Mikael igår och han lovade att jag ska få gå dit någon mer gång, hehe).
Alltid myspys att träffa mina damer, oj vad jag älskar dem. Trots att vi numera ses väldigt sällan med tanke på något annorlunda livsstilar så får man aldrig glömma vilka som alltid varit där för en, jag hade aldrig klarat mig genom livet utan dem, det är ett som är säkert!

 

Idag kan jag inte lämna lägenheten för jag väntar på en massa postmänniskor, dels ska posten komma hit och hämta vagnen som ska tillbakaskickas och dels ska några andra postmänniskor komma och hämta Mikaels dator som ska på lagning. Det ringde precis på och jag sprang för att välkomna postnissarna men det visade sig vara två gubbar från Riksbyggen som ville komma in och pilla med våra vattenkranar, det är något fel på vattnet vilket vi verkligen märkt av det senaste, trycket är helt konstigt i duschslangen så det är rentav smärtsamt att duscha ibland.

Idag är det fredag, jippie!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Byt bindor ofta på nätterna.. Eller köp nattbindor...

2008-11-14 @ 15:47:01
Postat av: Anonym

shit, fick du mens när du var 9 år?:O och jag som tyckte det var nog ungt med mina 13 år gammal.

2008-11-15 @ 23:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0