No milkymum

Gud, vad lycklig jag är över min vagn. Kan knappt vänta tills min ljuvliga vagn anländer, jag kommer att kasta mig över den och kyssa dess underbara hjul... Trodde aldrig att en pryl (utom skor möjligtvis) kunde göra mig så lycklig men ack så fel jag hade. Någon undrade vart jag beställde den och det var på www.kidsroom.de . Ett fynd förstås, hade fått pynta minst det dubbla om jag hade trippat iväg till babyproffsen eller liknande affär här i sverige.

Mikael är ledig den här veckan vilket innebär lyxiga mornar för min del. Bebis sover ju sjukt bra på nätterna, och nu när han är hemma så kliver han upp med Moa och har pappa-dotter-mys i soffan medan jag får ligga kvar och sträcka ut mig utan bebis på bröstet, det är sällan det inträffar. Igår sov jag så tungt att jag nästan blev rädd, tvingade mig upp ur sängen vid 12 och då var jag fortfarande så trött så att det kändes som om någon hade drogat mig, snacka om att man märker att man inte sover speciellt djupt på nätterna längre direkt.
Moa har äntligen börjat bete sig som en normal bebis och sover på dagarna, flera timmar dessutom! Innan sov hon typ en halvtimme på hela dagen, förstår nu att det antagligen berodde på att hon inte hann sova för att hon var så hungrig och var tvungen att amma konstant för att bli lite mätt. Tack gode gud för mjölkersättning. Amningen är så gott som körd nu, jag tvingar ner tutten i munnen på stackarn någon gång per dag bara sakens skull och hon blir bara förbannad och släpper taget och vrålar hela tiden. Idag tog jag på mig en vanlig BH för första gången på fan vet när, gud vad skönt att slippa se dem fula amningsbehåarna som är ungefär lika sexiga som träskor...
Synd att amningen inte funkade, jag som yrat om att jag ska "amma minst ett år" tidigare. Men å andra sidan sa jag mycket konstigt angående bebisskötseln innan jag fick en bebis och visste vad jag pratar om. Jag har ingen ångest över att jag nästan slutat amma trots att hon är så liten, det kanske beror på lathet men jag hade inte pallat att sitta och amma 20 timmar om dygnet som jag fick göra de första veckorna, jag hade blivit galen. Och Moa hade förmodligen inte heller mått så bra med tanke på att varken hon eller jag hann sova någonting, sömn är ju rätt avgörande för en liten bebis välmåendet. Dessutom är hon sjukt söt när hon snuttar på flaskan, och jag slipper slänga fram tuttarna bland folk och slipper känna mig som en vandrande mjölkfabrik.
Och Moa verkar knappast må dåligt, hon är ju en riktig amasonbebisflicka med sina 60 centimeter.

7 veckor är hon idag, baben!
Tiden går vansinnigt fort.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe, känner igen det där med att verkligen VILJA amma innan barnet kommer, men sen inse att går det inte så går det inte. Dessutom är det rätt lyxigt med flarra när barnet skriker på spårvagnen eller andra ställen där man inte gärna kan hala fram tutten... Och som du också skriver, mår mamma bra, mår barnet bra. Man var ju något amningshjärntvättad innan dock.

2008-11-05 @ 20:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0