Lilla prinsessan 2 månader idag

Tiden går så fort, det stämmer faktiskt. Det är skitkul att se henne växa och lära sig en massa nytt men gud vad skrämmande, får lite panik när jag tänker på att nu är hon inte en liten bebis länge till, herregud om ett par månader ska det ju börjas äta riktig mat, tänderna kommer att pluppa fram en efter en, det ska krypas och (hemska tanke!) GÅ! En del barn går ju redan vid 7-8 månader, om tiden fortsätter att gå så här fort så är det ju löjligt kort tid kvar tills hon slutar vara bebis och blir ett BARN, ve och fasa... Kollar på korten från när hon var nyfödd och det är ju helt sjukt att man kan växa så mycket på så kort tid. Jag hoppas i alla fall att hon är lik mig och inte lär sig gå förrän hon är 1,5 år, hahaha. Mammas lilla bebisflicka, måste det gå så förbannat fort?

Idag var vi ute på en tidig promenad, lyckades se till att vi var påklädda, mätta och glad vid 10-tiden och sen var vi iväg nästan två timmar, vilket jävla gött väder! Det är ju ett rent nöje att spatsera med nya vagnen, skulle kunna gå hur länge som helst (nej, det där var en enorm överdrift men ändå).
Vi handlade lite på ICA Kvantum, jag och Mikael har bestämt oss för att bli nyttiga och sluta vräka i oss dessa sinnessjuka mängder chips, coca cola och min största last, kanelbullar. Dessutom så har jag ju i mängder av ost och annat ljuvligt i stort sett varenda maträtt jag lagar, ju fetare desto bättre. Kan ju tyvärr inte säga att jag bryr mig det minsta om onyttigheter, men Mikael har försökt kämpa för att bli lite sund nu hur många gånger som helst och misslyckas alltid på grund av mig när jag köper hem en massa gott och fettdrypande, så nu tänkte jag vara lite solidarisk och bli sympatinyttig. Så jag köpte en massa intressanta grönsaker, bland annat rotfrukter, massa konstiga bönor och en zucchini som jag inte har en jävla aning om hur man tillagar. Idag ska jag göra en hemmagjord pizza (utan ost, buhu) men grönsaker- köpte fullkornsmjöl så att även degen ska vara nyttig och förmodligen småäcklig.
Det blev en jävla massa matvaror att kånka hem, tänkte mig inte riktigt för när jag handlade, så satan vilken motion jag fick när jag släpade hem vagnen och två vansinnigt tunga kassar, det är en hemsk uppförsbacke på väg hem från ICA dessutom, jag var helt pissblöt av svett när jag hem men jag antar att det är positivt nu ( *kräks* ).

I dag fick jag ett vykort från min mormor. Hon har tydligen försökt ringa en massa gånger men inte lyckats få tag i mig och nu testade hon att skicka ett vykort i stället för att fråga om vi vill komma dit när hon fyller år. Oj vilket dåligt samvete jag fick över att jag aldrig orkar svara i telefon eller kolla av telefonsvarare. Stackars mormor.
Snart ska jag bada Moa, inser att det gått över en vecka sedan senaste badet, snart kommer hon att börja lukta illa om det nu är möjligt för en bebis att lukta illa, den här bebislukten som alla pratar om är ju helt ljuvlig, både jag och Mikael sniffar henne i håret hela dagarna, då får man se upp så att man inte blir skallad.

 

Kommentarer
Postat av: Emily ♥♥

Ingen fara, förstår att man har fullt upp med en liten bäbbe! Du får gratta sötisen på 2månadersdagen från mig =)

Vad kommer det sig att ni flytta från Kba då? Om man får vara nyfiken vill säga (A)



Japp, jag vet att man ska passa på att njuta av lugnet, dock kan jag inte njuta så mycket så längtar mest till babyn är ute så man förhoppningsvis kan börja leva igen!



Tack för alla fina komplimanger, riktigt roligt att höra =) Vad gör du annars när du inte är mammaledig ? Kramkram!

2008-11-17 @ 14:17:38
URL: http://emsiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0