Fredagkväll

Nu sitter jag här igen med bebis på magen. Linnea frågade ju i kommentaren varför jag inte lägger ner Moa när hon somnat och svaret är att det inte går. Hon vaknar direkt när man lägger ner henne och tjuter som en brandbil tills hon blir upplyft, därav sitter hon klistrad på mitt eller Mikaels bröst dygnet runt. Snacka om curlingförälder...

Har just druckit en god Cassis-Lime-cider, det har hunnit komma lite nya, roliga smaker nu sedan jag kunde dricka alkohol sist. Mmmm... Mikael lagade middag till mig idag (det gör han de flesta dagar nu mera, min duktiga karl) bestående av tagiatelle med löfbiffröra (hans egna specialitet) och marinerade vitlöksklyftor samt soltorkade tomater.
Vi var ju iväg och handlade på Coop idag, köpte en massa gott+ de svindyra blöjpåsarna och en bok till Moa som Mikael fick syn på, det är en pekbok där man lär sig om olika djur, kan knappt vänta tills hon är stor nog att fokusera på en bok och inte bara stirrar på taklampan eller försöker äta upp min hand när jag ska vara pedagogisk och bläddra i boken och utropa saker som "TITTA KYCK-LINK!". Ska kanske poängtera ett jag givetvis inte tror att en sjuveckors bebis bör kunna koncentrera sig på högläsning ännu så att ingen tror det.
Ösregnade gjorde det ute, min mascara bara rann och ulljackan blev helt dyngsur, så nu tar det väl en vecka innan den är torr igen- suck.

Just det, VI SKA KÖPA DEN ROSA/RÖDA ÅKPÅSEN jag la in bild på förut idag, jippie! Mikael insåg hur galet mycket jag älskar den. Fan vad fräna jag och Moa kommer vara när vi glider runt med nya vagnen+äckligt snygga åkpåsen!
Wihooooo!

Kommentarer
Postat av: Ida

åh vad jag är avis på dig som får köpa en elodie påse... Vill också haaaa ju!!!

2008-11-07 @ 22:25:46
URL: http://fixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0