Sicko

Nu har jag gått och blivit sjuk, som alltid när det börjar bli fint väder ute. Hade grymt ont i halsen i går på morgonen men tänkte inte mer på det förrän framåt eftermiddagen när jag fick en förjävlig huvudvärk som höll i sig hela kvällen och i natt har jag vaknat en massa gånger med igentäppt näsa och slem i hela svalget (försöker intala mig att det inte är snor vilket det förmodligen är...) Sedan kunde jag inte somna om vid sju så jag har legat och försökt sova i två timmar men gav upp nu.

Hann aldrig skriva det igår att bebisen var vild och galen hela dagen, tydligen bryr den sig inte alls om att jag mår pyton vilket är skönt att veta. Och sedan jag vaknade har det också varit fullt ös i magen, vilket känns väldigt bra eftersom jag tycker att den varit så lugn hela veckan- det kan jag lova att den inte är längre!
I bland funkar det att sätta igång kickandet om man trycker in handen i midjan så att det blir mindre plats där inne och igår märkte jag att den sparkade tillbaka varje gång jag ropade "BEBISEN!". Roade mig med det där säkert en timme och sedan försökte jag få bebisen att kommunicera ännu mer och sa till den att den skulle sparka om den var en kille, och visst sparkade den. Dessvärre frågade jag samma sak fast om den var en tjej och det sparkades där med, så jag blev inte klokare.
Man märker så tydligt hur livmodern växer uppåt också, för nu får jag ganska ofta sparkar en bit över naveln vilket känns helt sjukt fräckt, innan har det mest sparkats neråt ljumskarna. Jag hoppas dock att min livmoder inte kommer växa så högt upp att bebisen kan hamna under revbenen för det gör tydligen riktigt ont om den kilar fast sig där. Kan redan få ont i revbenen om jag suttit framåtlutad länge så jag hoppas som sagt att bebis tycker att undre delen av magen är mysigare.

Här är tre magbilder från vecka 5, vecka 13 (tror jag) och sist nu då vecka 23. Även om det inte är samma vinklar så ser man ändå en betydlig skillnad!

    

Kommentarer
Postat av: anna

åhh va mysigt,kan inte ana hur spännande det måste vara att vara gravid!

krya på dej :)

2008-05-08 @ 09:35:32
Postat av: emma

krya på dej =) =)

2008-05-08 @ 10:06:45
Postat av: Anonym

vad gillar du för musik??

krya på dej!!

2008-05-08 @ 10:14:54
Postat av: emelie

krya

dej.

2008-05-08 @ 10:27:03
Postat av: Anonym

hoppas det blir bättre under dagen =) =)

2008-05-08 @ 10:51:01
Postat av: Anonym

http://www.aftonbladet.se/sofismode/mode/article2423200.ab

härliga sommarklänningar =)

2008-05-08 @ 11:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0