Onsdag

I går var Emelie här och det var myspys. Självklart guidade jag henne fel i telefon hur hon skulle köra men till sist så kom hon ändå fram till vår lycka, jag har aldrig påstått att mitt lokalsinne inte är Sveriges sämsta.
Emelie fick sin tjugoårspresent som hon skulle fått i maj FÖRRA året men som hon inte hunnit få än, vi har inte haft en tanke på den när vi träffats och den har legat så fint inslagen så i min garderob och dammat, hon fick i alla fall en t-shirt som hon var väldans söt i. Verkligen på tiden att vi träffades. Jag var vågad nog att tillåta henne att röka på balkongen (med stängd dörr givetvis) och det var imponerande av en cigarettpolis som jag.
Här är två bilder på en söt Emelie och en likblek Sofia:

 

I dag var jag duktig och gick upp tidigt för att se till att vara först på plats på arbetsförmedlingen så att jag slapp sitta och vänta så länge, man får skriva upp sitt namn på en lista så ropar dem upp en när det är ens tur. Jag kom dit strax efter nio och upptäckte att på onsdagar öppnar dem inte nio UTAN KLOCKAN JÄVLA TIO!
Först blev jag så sur att jag tänkte åka hem men jag samlade mig och fick sedan roa mig med att spatsera fram och tillbaka på parkeringen utanför arbetsförmedligen, inte ens en förbannad bänk fanns det att sitta på. Övervägde ett tag att slå mig ner på gräsmatten men jag lät bli, en arg gravid kvinna på en gräsmatta ser inte så snyggt ut och dessutom skulle det blivit knöligt att ta sig upp efteråt.
När klockan började närma sig tio dök det upp mer folk som ställde sig och väntade utanför, varav tre stycken som går i samma fjantiga ungdomsgrupp som jag, så jag blängde lite arg på dem så att dem skulle fatta att jag var där först, jag hade faktiskt stått där sjukt jävla länge och väntat. Men givetvis lyckades SAMTLIGA tre personer springa före mig när dörrarna låstes upp och skriva sina äckliga namn på listan, trots att jag hade ställt mig nära ingången och markerat mitt revir. Faktum är att till och med en fet gubbe i medelåldern hann skriva sitt namn före mitt på listan, trots att den är till för ungdomar. Oj, vad arg jag var. Så fort mamma kommer tillbaka från lunchen på jobbet ska jag ringa och skälla ut henne för att hon gjort mig så väluppfostrad att jag inte kan med att kasta mig före folk i kö trots att jag stod längst fram.

Fick dessutom prata med en ny idiotisk handläggare när det äntligen blev min tur och inte den mysiga tanten som jag brukar få träffa. Det tog evigheter och han envisades med att skriva ut varenda ledigt jobb som fanns på platsbanken, jag sa att jag kunde tänka mig i stort sett vad som helst UTOM telefonförsäljarjobb eller något som är farligt för bebisen, men ÄNDÅ envisades han att skriva ut såna jobb ändå och babblade om att "jag måste jobba om jag skulle ha råd att köpa kläder till mitt barn".
Precis som om jag var någon dum jävla skitunge som inte förstod att barn kostar pengar och att jag var ensamstående utan rätt till föräldrapenning och bodde hemma hos mamma. Just sånt där är jobbigt med att vänta barn när man är ung, folk verkar tro att alla unga föräldrar är helt oansvariga. Vi har en stabil ekonomi och jag har jobbat ihop en bra mammapenning, annars hade vi inte skaffat barn nu. Så ska någon idiotförklaras så är det handläggaridioten.

Tog en sväng in på HM och Lindex innan jag åkte hem och tittade på babykläder, det finns så mycket sött nu att man blir galen, speciellt för småtjejer. Jag blir helt tokig när jag ser små vita solhattar, rosa små lackskor och bodys med rosetter och volanger runt rumpan. Det krävdes verkligen all min självbehärskning för att inte köpa något, även om jag känner mig så säker på att det är en flicka i magen så är ju chansen att det är en pojk ändå 50%. Eller 51% snarare, tydligen föds det lite fler pojkar i världen men det finns fler kvinnor i befolkningen eftersom att vi blir äldre.

Ska svara på era frågor lite senare, nu är jag sugen på att lapa sol!

Kommentarer
Postat av: stina

vilken otur du hade på morgonenen :/ hoppas resten av dagen blir fin =)

2008-05-07 @ 12:58:25
Postat av: emma

va söt du är :)

2008-05-07 @ 12:59:31
Postat av: Anonym

gud va snygg du var,verkligen =) =)

2008-05-07 @ 13:03:06
Postat av: anonym

en kompis till mej tog sitt liv i somras. han hängde sej i hällesåkers fotbolls plan. kan inte sluta fråga mej själv varför? hur skall man gå till väga för att komma igenom detta egentligen? har inte ens vågat besöka hans grav :S har du förlorat någon? uch så hemskt.

2008-05-07 @ 13:18:42
Postat av: Anonym

söt du är!! skitbra blogg =)=)

2008-05-07 @ 13:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0