Koss-katastrof

Nu ska vi snart ut och handla lite men tänkte skriva en snabbis innan i alla fall.

Igår var vi och tittade på koutsläppet och precis som jag trodde så ösregnade det, det ösregnade redan på morgonen, medan vi var där och resterande tid av dagen. När vi åkte dit hade vi ändå hopp om att vädret skulle ordna sig och jag hade tagit min tunna jacka och Mikael hade inte tagit någon jacka alls utan bara en collegetröja, så jag blev ganska skraj när vi började närma oss och såg allt folk som klampade runt med sina blåställ och inplastade barnvagnar. Svärfar erbjöd mig att låna en regnjacka som dem hade i bilen och det var jag väldigt, väldigt tacksam över och jag tror nog att han ångrade att han inte tagit den själv i efterhand.
Nästan en och en halv timme fick vi stå i spöregnet innan dem släppte ut de förbannade korna. Gick en meningslös poängpromenad och svarade på frågor om mjölk (eller jag och Mikael vägrade svara på några frågor utan gick bara med som sällskap och surade). Sedan bjöds man i alla fall på bulle och mjölk vilket var trevligt bortsett från att det regnade så mycket på bullarna att pärlsockret och kanelen klibbade ihop till en jävla smet.
Sedan släppte bönderna ut lite får och en vallhund men inte ens det kunde muntra upp mig (och jag älskar hundar som utför sysslor), hela jag var dränkt och lerig och hade en mystisk mensvärk i svanken och inbillade mig att jag hade blod i trosorna vilket givetvis bara var regnvatten som trängt in överallt.

Vi var så lyckliga när det var dags att åka hem. Inte ens Emilia, 4 år var road utan gick bara och höll för näsan för att det luktade gödsel överallt. Vi stannade i alla fall till vid Willys och brände pengar på onödig mat.
Sedan satt vi och kikade på film och var lyckliga över att vi var inomhus och torra igen hela dagen. Kollade på "Min brors flickvän" och "27 dresses" som var väldigt underhållande, Mikael var väl kanske inte lika imponerad.

Nu ska jag busa lite med bebisen i magen som sparkar mig konstant, sedan ska vi ge oss iväg. Bebis fyller ju faktiskt 23 veckor idag, det är inte fy skam det inte.

Kommentarer
Postat av: stina

haha underbart ;P

2008-05-02 @ 14:02:49
Postat av: emma

inte så lyckat då ;)

2008-05-02 @ 14:28:33
Postat av: anna

din blogg är världsbäst... du borde skriva en bok.

2008-05-02 @ 14:53:14
Postat av: Anonym

läser du andra bloggar?
när började du blogga?

2008-05-02 @ 14:57:01
Postat av: Anonym

http://www.veckorevyn.com/tavla/2008/vinn-biobiljetter/index.xml

2008-05-02 @ 15:04:21
Postat av: Anonym

din blogg är bäst!!

va skall du göra i helgen?

vad är ditt/dina drömyrken?

2008-05-02 @ 15:27:49
Postat av: Anonym

bonne hehe,bara skoja. men fan va ballt,var det som det är på reklamen...ser så ballt ut då.

2008-05-02 @ 15:47:27
Postat av: Anonym

skriv en bok. du har ju en talang för att skriva.

har du något husdjur?

2008-05-02 @ 16:02:42
Postat av: Anonym

rubriken koss-katastrof =) då vet man att det är intressanr läsning hehe / hannna

2008-05-02 @ 16:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0