Ingen plats på BB i sommar

Det blir ugnspannkaka med bacon och purjolök idag med, tyckte det var vansinnigt gott sist så jag måste ha det igen! Även inhandlat ingredienserna till tårtan och jordgubbarna luktar helt sinnesjukt ljuvligt i kylen men jag har lyckats att inte ta någon än- duktig Sofia.

Fick med mig en Metro hem där förstasids-artikeln ropar ut att "GRAVIDA VARNAS FÖR ATT INTE FÅ PLATS PÅ BB I SOMMAR". Det var ju utmärkt... så jävla typiskt! Mitt absolut enda önskemål inför förlossningen är att jag ska få ett eget rum så att Mikael kan sova kvar över natten men nu verkar det ju som om man har tur om man får plats för sig själv och bebisen ens.
Det beräknas födas 2700 barn under sommarmånaderna i bara Göteborg så man rekommenderas att föda på andra sjukhus om man vill få plats, jag är väldigt sugen på Varbergs BB- det ska tydligen vara jättebra och är nyrenoverat och man får bestämma själv hur länge man vill stanna kvar (riskerar alltså inte att bli hemskickad för att det är dåligt med plats). Problemet är bara att det ju är en bit att åka och vi har ju fortfarande ingen bil... Mikael hoppas hinna få körkortet innan men det börjar bli väldigt, väldigt tight med tid nu så jag utgår från att vi inte kommer ha någon bil att tillgå och det känns ju rätt jobbigt att ringa runt till bekanta och hoppas på att dem kan ställa upp och köra, sedan får man sitta i deras bil och försöka att inte dränka sätena med fostervatten och vackert knipa ihop i minst en timme som bilresan kommer att ta.
Har jag tur så kanske det inte är lika många som ska föda i september som i juli och augusti men med tanke på att jag föder typ i månadsskiftet så tror jag att det kommer vara rätt packat med folk ändå...

En sak är säker och det är att om jag tvingas dela rum med en massa andra nyblivna mammor och deras bebisar och Mikael tvingas åka hem kommer jag att åka hem så fort jag kan, blir grinfärdig av bara tanken. Det verkar som ingen fattar grejen med att jag inte vill att vi ska tvingas dela på oss första timmarna som föräldrar, alla bara pratar om att man ändå kommer ha fullt upp med amning och annat.
Men jag vill ha min familj på samma ställe i början, hur fjantig jag än må vara. Så jag ska nog tjata mig till ett enkelrum- vänta bara:)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas att det går bra och att ni får ett eget rum.
Håller tummarna!

Kram!

2008-05-19 @ 21:59:26
Postat av: stina

klart ni måste ha ett eget rum!! skall hålla tummana för er =)

2008-05-20 @ 09:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0