Eurovision Song Contest

Som sagt övertalade jag Mikael att kolla med mig i går kväll, måste dock medge att det var rätt trist. Trodde faktiskt att det skulle gå bättre för Sverige, dock bryr jag mig väldigt, väldigt lite och blev inte direkt upprörd. Fast omröstningen var rätt trist när Balkanland efter Balkanland gav varandra sina jävla tolvor som alltid- det verkar ju vara något slags måste att rösta på grannlandet för alla utom Danmark, Norge och Finland som fan inte gav några tolvor till oss...
Måste få fråga vad alla ser i den där fjantiga Björn Gustafsson? Tyckte att han var ruggigt pinsam igår och vägrar gå med på tanken att typ hela Sverige satt hemma framför sina dumburkar och fnissade förtjust- för det var inte roligt utan kändes mer som någon konstig Öststat som försökte vara rolig...

Jag hejade lite lätt på Grekland bara för att det var så trevliga färger på scenen när hon uppträdde och för att jag inte ville att Ryssland skulle vinna, jag är verkligen inte förtjust i Ryssland. De har läskiga namn (Sergej, Vladimir, Boris...) och dessutom tränar dem upp sina stackars barn som cirkusdjur, får alltid rysningar när jag ser ryska tränare stå vid kanten på idrottstävlingar och gömma sina piskor bakom ryggen... Jag och Veronika kom överens om i högstadiet att vi inte skulle åka till Ryssland, Vitryssland, Ukraina, Lettland eller Polen ens om någon betalade oss. Nu skulle jag kunna överväga Polen bara för att det är sjukt billigt, men jag skulle ändå oroa mig för att bli ihjälskjuten och tro att alla kvinnor med päls var horor.
Sist men inte minst önskar jag att vi kunde sparka ut Frankrike ur tävlingen också om dem inte lär sig att prata engelska snart, det känns lite sinnessjukt att programledarna ska behöva översätta all engelska för att ett sniket jävla land vägrar lära sig några andra språk än sitt eget, tänk om alla länder krävde översättning! Det hade varit intressant minsann... Nej, jag säger då det....

image214

Morgonen började med att jag tappade ut min linsburk i handfatet- ingen bra början med andra ord. Däremot kändes det som om bebis typ ställde sig på alla fyra när jag vaknade, magen såg helt galen ut, det var kul i alla fall. Nu får den komma ut snart!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag håller med dig om Björn Gustafsson, jag skämdes då jag såg det där! Så jävulskt töntigt..

2008-05-25 @ 12:48:42
Postat av: Danielle

haha ja, nationalistiska länder som vägrar lära sig något annat språk än sitt eget är PISSjobbigt. Som då frankrike, tyskland osv.. men åk till polen, besök träningslägret, det är värt det! Även om människorna där är smått läskiga...

2008-05-25 @ 14:44:25
URL: http://syndigtbra.blogg.se
Postat av: HerrKantarell

Måste bara säga att jag gjort lite smygreklam för din blogg i min blogg, har du något emot det så säg till - jag tar bort det på en gång.
Men jag var bara tvungen, tycker din blogg är helt fantastisk!

www.herrkantarell.blogspot.com

2008-05-25 @ 22:24:07
URL: http://www.herrkantarell.blogspot.com
Postat av: Anonym

gustafsson var ju grym =) = )

stina

2008-05-26 @ 10:52:18
Postat av: Sara

Håller med... dem borde bilda en tävling för östländerna och en för väststländerna.
Just nu är eurvison song contest bara ett stort skämt. Men måste säga att Björn Gustafsson faktiskt är riktigt grym, Söt också;) Ha det bra!

2008-05-26 @ 21:36:58
Postat av: Anonym

herrkantarell som gjort en kommentar här,grymt inlägg på din blogg om andra bloggar! ner med paris hilton look a likes och upp med verkligenheten som miss quick!

ps,dom som läste upp poängen på eurovision var ju rena sömnpillret så kom våran härliga gustafsson som fick en att skratta =) =) härligt!

2008-05-27 @ 16:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0