Onsdag

Just ätit min nya favoritfrukost, tre polarbröd med makrill i tomatsås och ost som man värmer i micron. Fy fan vad gott, skulle kunna äta hur mycket som helst, är gråtfärdig varje gång det tar slut. Bortsett från osten är det ju relativt nyttigt i alla fall, fisk ska man ju tydligen äta till middag 3-4 gånger i veckan som gravid och vi äter aldrig fisk här hemma, jag hoppas att det räcker med mina omega-3 tabletter.
Min egen pillerfabrik som jag äter varje dag:
1) 1 tablett Losec Mups mot magkatarren.
2) 1 tablett Folsyra som är bra för bebisens utveckling, mest i början av graviditeten men det skadar inte att fortsätta.
3) 1 tablett Omega-3 som är bra för bebisens lilla hjärna.
4) 2 tabletter Niferex, som ska ge mig bättre järnvärde- samma tabletter som för övrigt ger en svart bajs.

Förra veckan hade jag dessutom så ont i käken av gummibanden som jag tvingas gå runt med att jag fick äta minst en Panodil om dagen också, då kändes det som om jag skulle kunna leva på att bara äta tabletter. Slipper ju äta p-pillar nu i alla fall, wihoo...


Midsommarafton blir (surprise!) väldigt lugn i år. Vi har blivit bjuda både hem till Mamma och Lars som alltid har värsta tillställningen med massa folk på midsommar och även till Mikaels syster men vi bestämde oss för att stanna hemma, och eftersom att vi ändå är hemma passade jag på att bjuda hit min gamle far på midsommarlunch, det var jättelängesen vi träffades och dessutom ger det mig alltid ont i hjärtat att han är ensam på högtidsdagar.
 Han har bara varit här en gång och det var när jag fyllde tjugo och då hade stackarn med sig tårta själv och blev inte bjuden på något, det duger inte längre nu när jag är så himla husfru-aktig. Så det blir köttbullar och sill och färskpotatis och gräddfil och ägghalvor och hela kalaset, sedan tänkte jag vara ambitiös nog att göra en jordgubbstårta också. Beror väl mer på att jag är gravid och tårtgalen än på ambition visserligen... Gott lär det bli i alla fall!

I går höll jag på att bli vansinnig på magen igen, varje kväll är det samma visa numera- det gör så GALET ont i revbenen hur jag än sitter eller ligger och det är jättesvårt att andas, känns som om bebis tagit mina stackars lungor som gisslan och ligger och håller fast dem. Riktigt obehagligt när man inte får luft ordentligt, det kan lätt ge en lite halvpanik.
Bebisen är glad i alla fall och det är ju huvudsaken, även om jag knappast hurrar när den sätter igång ett spark-maraton när jag känner mig som mest uppblåst och kvävd.
Något som dock alltid är underhållande hur kasst jag än mår är när Mikael ligger med huvudet på magen och lyssnar och bebis sparkar honom i örat, fan vad vi garvar då. Dock är det säkert en liten pappas flicka där inne för den är aldrig så snäll och stillsam som när han ska känna på de galna rörelserna.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad äter du för omega-3-tabletter? För jag måste äta FYRA kapslar om dagen av mina eftersom jag inte äter speciellt mycket fisk. Det är jobbigt att svälja så himla mycket tabletter varje morgon (tar även 4 andra tabletter), så kan man minska det vore det ju skönt! :)

2008-06-18 @ 21:16:59
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0