Hur ful kan man va?

Jobbig natt med världens längsta och invecklade mardröm som i snabba drag gick ut på att Mikael hade varit otrogen med en brud från gamla Frillesås i smyg sist när han var iväg och spelade dator hela helgen med sin bror och Benny- vansinnigt jävla verklig dröm som aldrig tog slut trots att jag vaknade hundra gånger, jag fortsatte bara drömma så fort jag somnade igen. Resultat blev att när klockan ringde jag jag givetvis lite lätt övertygad om att det kanske INTE var en dröm så jag var deppig hela morgonen och malde på om att  "det var väl inga tjejer hemma hos Benny va?" hundra gånger och gick och kastade sorgsna blickar mot stackars Mikael precis som om det var hans fel att min hjärna är galen enda tills han åkte till körskolan.

Ryckte upp mig lite grann och gjorde mig ordning inför bussen till Sahlgrenska och jävla tandläkaren. Hoppade på bussen och insåg först då att jag inte hade tid 10.40 utan 11.40. Blev väldigt, väldigt trött på mig själv men bestämde mig för att åka in till stan och ta en snabb sväng in på Gina Tricot, det kunde jag behöva som den stackars inbillade-bedragna kvinnan jag var. Såg en massa fint som vanligt men köpte till slut två klänningar i samma modell som jag redan har, billigt och bra och sitter jätteskönt över magen. Lite "Teneriffa-1988"-känsla över dem kanske men jag älskar dem, speciellt trevligt kommer det se ut med en rejäl solbränna. Köpte lite söta örhängen också.

 


Sen åkte jag i alla fall till tandis, tydligen har mitt infekterade tandkött blivit bättre- jävla tur det så som jag har borstat som en tok med min starka munoperationssalva.
Nu fick jag en ny rolig sak att leka med i stället... Från och med nu ska jag gå omkring med två gummiband som är spända MELLAN under och överkäken, tydligen ska det få mitt överbett att försvinna. Jag får ta ur dem när jag äter om jag vill- åh tack vad snällt. Banden sitter rätt långt bak så det syns inte om jag inte gäspar eller rågarvar eller så, men det känns kan jag säga, stramar varje gång jag öppnar käften för att prata. Känner mig så vrålsexig. Min vanliga jävla tur.

Hur som helst har i alla fall Mikael städat jättefint idag och det stod rosor på bordet när jag kom hem- underbare, underbara gosse! Han har till och med gjort rent i spisen (vilket jag endast har gjort i mitt liv de gånger jag har flyttstädat, aldrig annars...). Så duktig. Och han älskar mig uppenbarligen trots att jag ser ut som Frankensteins jävla bride:)


Kommentarer
Postat av: Emelie, the original and best

Det är ju klart att han älskar dig. Jag menar, varför skulle han inte?

Själv har jag blivit ihop med Jari. IGEN. He he.<3

Hoppas att det håller sig den här gången. Om inte annat så slipper man ju i alla fall undra vad som kunde blivit. Jag har alltid varit och kommer alltid att vara en kärlekskrank jävel. Så är det bara:)

2008-06-10 @ 23:36:50
Postat av: Linnea

Spisen??? På Tottes jobb har de automatiska självrengörande ugnar, så därför tror han nog att det är så hemma också. Jag börjar misstänka att de även har självrengörande golvbrunnar och vattenlås och fläktgaller på hans jobb... :P

2008-06-11 @ 10:27:54
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0