Helg hos mor

Hemma igen men min älskade Mikael, jag kan verkligen inte koppla av när jag inte har honom i närheten, hehe.

I fredags åkte jag till flygplatsen och fick vänta på mammas flyg som GIVETVIS var försenat, men det hade jag nästan räknat med så jag roade mig med en Hänt Extra-tidning och åt en korv på Pressbyrån (fan vad god den var nu när jag tänker tillbaka...). Sedan höll vi på att inte komma därifrån för mamma hade tappat bort något jätteviktigt parkeringskvitto och man måste förbi en stor bom med bilen för att komma ut från parkeringen, jag var väldigt kissenödig och föreslog att vi skulle åka över gräsmattan på sidan av parkeringen men det gick tydligen inte alls för sig. Ut kom vi i alla fall till slut.
Satt i trädgården hela kvällen och hade det mysigt och åt tacos.
 
I går var jag korkad nog att ligga i solen hela dagen, parkerade min val-liknande kropp i solstolen redan halv 11 på förmiddagen och var dum nog att inte flytta in i skuggan förrän efter klockan 16... Smörjde in magen med solfaktor 4 men sedan sket jag i resten av kroppen och det fick jag sota för. Hela benen och fötterna samt överkroppen (minus bebisområdet) är kräftrött idag, hade galet ont på kvällen igår när fötterna dessutom svullnade upp och det kändes som om den neonrosa huden skulle spricka upp som på en korv.
Vi grillade i alla fall och resten av familjen roade sig med att skutta runt med vattenballonger och vattenslangen.... (som för övrigt slet sig lös och sprutade hej vilt åt alla håll där jag satt och läste...). Galet god mat, grillspett med fläskfilé och kycklingfilé och jag ångrar att jag inte år mer...
Min syster är för övrigt helt galen, hon SPRANG omkring med en fotboll i värmen hela dagen utan att kollapsa efter fem minuter som jag skulle gjort, hur kan man få så olika gener? Hur är det möjligt?
Kollade på film med mamma på kvällen men hon somnade och jag var inte långt därifrån så det blev aldrig till att se slutet.

Idag skulle jag åkte med dem till stranden men är som sagt helt sönderbränd så jag blev avsläppt i Frillesås också hämtade Mikaels pappa upp mig och körde hem oss. Vi har varit och handlat lite i värmen, fy fan vilken tortyr det är att vara i stan i den här värmen. Jag kommer bara att ligga och flämta hela dagarna i augusti när jag är höggravid, värmen är redan rätt plågsam.


Bild på altanen, min glassiga solstol, min gamla balklänning som hänger kvar i mitt gamla rum, lillasyster och vovvsen och sist men inte minst kräftfötterna.

       

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hur pallar du?!! Jag klarar inte av en sekund utomhus innan solen gått ner. Vet inte hur jag skall klara morgondagen då jag måste ut och ränna igen...

2008-06-01 @ 23:01:32
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0