Galet sockersug...

Perioden med sug efter nyttiga saker är helt klart över- bortsett från min jordgubbsnoja då. Som jag skrev förut blir jag galet tillfredsställd av fettiga saker som typ McDonaldskäk, men värst är nog ändå mitt tårtsug och det måste väl ändå vara ett tecken på att jag vill ha socker...

Favoriserade bakverk under graviditeten:
* Maryland cockies (och dem fick jag faktiskt i mig även när jag mådde illa i början på något lurigt vis).
* Mammas kanelbullar (som jag inte fått ens en enda på hela tiden, stackars mig...).
* Vanliga kanelbullar.
* Rulltårta (dock INTE med smörkräm, det smakar skit).
* Jordgubbstårta.
* Prinsesstårta (vi köpte oss en jävel igår, mmm så god!).
* Chokladbollar (bakade en laddning härromdagen och köpte nytt margarin igår så det blir en sats till ikväll!).

Mycket kan man anklaga mig för, men jag har faktiskt aldrig varit något kakmonster förrän nu. Men det kanske är bra, jag lär ju skjuta rejält i vikt om jag fortsätter såhär och då kan ju inte min griniga barnmorska komma och gnälla i alla fall. Gör hon det efter att ha gnällt om att jag äter för lite i flera månader får hon fan stryk! (Nej... det kommer hon inte att få med tanke på vilken mes jag är, men hon lär åtminstone få mer än en mördarblick, det är nästan samma sak...).


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ditt sätt att skriva och berätta om din dag är så intressant att man bara inte kan sluta läsa! Har läst det mesta som du har skrivit här nu sedan februari, och jag kan tillägga att det verkligen har varit en intressant läsning! :)

2008-06-16 @ 16:20:29
Postat av: Linnea

Rulltårta med smörkräm är ju det godaste som finns!!

2008-06-18 @ 21:25:53
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0