En fånig lista...

Har med största sannolikhet redan fyllt i den, men ändå!

Namn: Sofia Johanna Quick.
Piercingar: Inga alls numera, har tagit ut både navelpiercingen och tungpiercingen. Lite sorgligt på något vis.
Tatueringar: Ja, mina tre fjärilar på magen (må dem inte spricka senare i graviditeten!)
Längd: 178 cm 
Skostorlek: 38.
Hårfärg: Mörkbrun.

Är du kär i någon: Ja, jag är väldigt kär i någon!
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nej, men däremot önskar jag att vi hade bott lite större- ett extrarum hade inte varit fel, eller en trädgård för den delen.
Tänker du på självmord: Nej, det gör jag verkligen inte, men det har jag gjort fleralet gånger genom åren.
Tycker andra att du är attraktiv: Det får vi hoppas, fast det räcker väl visserligen att Mikael finner mig någotlunda tilldragande, resten får gärna tycka att jag ser ut som stryk.
Dricker du: Är gravid och givetvis helt nykter nu sedan årsskiftet, men annars dricker jag.  
Använder du droger: Nej, det gör jag verkligen inte. Droger är förbannat överskattat och ENDAST destruktivt.
Röker du: Nej, inte längre och jag hoppas kunna fortsätta vara rökfri. Ack vad jag saknar att hålla i de ljuva giftpinnarna dock, för att inte tala om snus...

Vilket shampoo använder du: Head and Shoulders.
Vilken parfym använder du: Det är olika, använder väldigt sällan parfym just nu eftersom att starka dofter får mig att må illa.
Vad är du rädd för: Främst för att någon ska hända med bebisen i magen eller att den kommer ut och visar sig vara sjuk. Sedan är jag rädd för det mesta.
Gillar du att tvätta: Gillar är väl en överdrift men det är den trevligaste delen av hushållsarbetet i alla fall.
Gillar du Berg-och-Dalbana: Ja det gör jag! Kul som satan. 

SENASTE..
Film du hyrde: Sista filmen vi hyrde var nog "Saw II", me like! Senaste filmen vi såg på datorn var "Kung Fu-Panda"-även den var grym.
Film du köpte: VI köpte en massa gamla Al Pacino-rullar för ett tag sen.
Låten du lyssnade på: Ingen aning.
Låten du hade på hjärnan: Minns inte, någon skitlåt var det förmodligen.
Låten du laddade ner: Tror att det var en Creedence-låt.
Personen du ringde: Min mor, som inte svarade som vanligt.
Tv program du tittade på: "Stilpoliserna" på femman. 
Personen du tänkte på: Bebisen.

FÖR ELLER MOT...
Långdistansförhållanden: Mot, skulle aldrig palla det i längden, längtar ju ihjäl mig efter Mikael en kvart efter att han åkt till jobbet... 
Utnyttja någon: Mot. Beror visserligen vem man uttnyttjar och varför.
Självmord: Mot.
Teenage smoking: Mot, är man såpass tuff som tonåring att man står emot brukar man oftast förbli rökfri och frisk som vuxen.
 Att använda droger: Mot! Jag har använt droger själv och det skäms jag över, det är vidrigt och helt oacceptabelt. Skulle aldrig beblanda mig med sånt pack längre.
Sex före äktenskap: För. Måste tyvärr hålla med om att man måste få provköra sin bil innan man köper den, ett dåligt sexliv kan vara förödande.
Köra onykter: Mot, förstås.

FAVORIT..
Mat:
Grillat.
Låt: Ingen aning. 
Sak att göra: Mysa med min Mikael och skvallra med mina flickor.
Sport: Usch, jag sportar inte. 
Dryck: Coca Cola. 
Kläder: Söta sommarklänningar, men främst föredrar jag skor.
Film: Många.
Bil: Ingen

HAR DU NÅGONSIN:
Gråtit över en pojke: Jo, det var väl lite av min huvudsysselsättning under många perioder i livet, hehe.
Gråtit över en flicka: Ja.
Ljugit för någon: Ja.
Varit i slagsmål: Ja, det har jag. Var varken spännande eller det minsta kul.
Blivit arresterad: Nej bortsett från en visit i fyllecellen då.

ANTAL..
Gånger du varit kär: Många gånger, men givetvis har det varit mer eller mindre på allvar. Kär kan man vara, men det är inte många gånger jag älskat något. Kärleken till Mikael är något helt nytt.
Gånger ditt hjärta brustit: Galet många gånger, SKRÄMMANDE många gånger:).
Hjärtan brustit på grund av dej: Det vet jag inte, förhoppningsvis inte allt för många.
Tjejer du kysst: Mja, närmare tiotalet är det nog i alla fall, inte en enda kyss var det minsta pirrig.
Personer från grundskolan du har bra kontakt med: Ganska många faktiskt, jag släpper ogärna mina nära och kära.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Det vet jag inte.
Ärr du har på kroppen: Massor, tyvärr.

SENASTE..
Bok du läste: Läser just nu en bok som heter "Nästa sak på min lista" av Jill Smolinski.
Personen du fick mail av: Faceboik.
Personen du fick brev av: Försäkringskassan, som visserligen inte är en person.
Personen du fick sms av: Mamma.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Sist min mor, far, syster och jag åt middag var väl innan dem skildes år 1997.
Saken du köpte: En deodorant från Ldb.
Gillar du att slåss: Nej.
Är du seriös: Nja, jag är oftast rätt ironisk.
Vad är du allergisk mot: Pencillin och insektsbett. 
Var har du ont: I mina revben som bebis pressar uppåt.
Använder du hårspray: Väldigt sällan.
Kan du stå på händer: Nej, höhö.


Håkan Hellström eller The Ark: Håkan.
Bright eyes eller Lars Winnerbäck: Winnerbäck antar jag, känner inte till den andra.
Salt eller socker: Salt, men socker börjar knappa in nu under graviditeten.
Gillar du ketchup: Ja.
Är du glad nu: Ja.
Vad dansar du till: Allt, skrämmande nog...
Stockholm är: Inget som intresserar mig.
Göteborg är: Min hemstad.
Kan du sjunga: Nej, det kan jag verkligen inte.
Mer värt än guld: Att snart bli mamma, att ha en kille som gör en lycklig och världens bästa vänner som alltid finns där.
Spaghetti eller makaroner: Spaghetti. Ett land jag helst vill besöka: Något land i Västindien.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag funderade lite över ditt svar på: "Antal ärr du har på kroppen: Massor, tyvärr".



Är det bristningar för att magen växer som du menar då?



2008-06-23 @ 21:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0