Ska man ha något gjort ordentligt...

Får man fanimej göra det själv!
Mina pengar som skulle kommit i fredags har ännu inte dykt upp, föga förvånande eftersom att det är försäkringskassan vi pratar om. Suttit i kö nu på morgonen och fick prata med en "dam" som sa att jovisst hade dem fått in mina papper men istället för att skicka mina pengar hoppade dem liksom över det för att jag inte hade begärt ersättning för en månad utan för "en månad och en dag", tydligen förstod dem inte alls vad jag menade för att jag hade skrivit "Perioden 080514-080614" istället för "Perioden 080515-08061. "Men det är en månad du vill ha ersättning för alltså?" frågade hon.
"JA DET HADE VARIT TREVLIGT, DIN INKOMPETENTA JÄVLA KOSSA!" ville jag svara men nöjde mig tyvärr med att fnysa fram ett jakande svar. Så handläggare gjorde det imponerande tricket att notera att det var en månad jag ville ha ersättning för, det ska hon ha cred för- mer än vad jag trodde att dem var kapabla till.
Hur som helst kommer inte mina pengar förrän på måndag och jag har 600 spänn på kontot och har inte betalt räkningarna än, jippie! 
Får väl norpa på bebissparkontot tills nästa vecka då, för helvete heller att jag kommer tigga pengar av Mikael som en jävla hund. Var karl reder sig själv, jag har aldrig tiggt pengar av NÅGON i hela mitt liv och tänker inte börja nu.

Hur som helst är det sista gången jag överlåter till arbetsförmedlingen att skicka in mina papper, detta är ju skrattretande. Ska kila till bussen nu, ska möta upp Mikael efter hans körlektion. Rätt trist att lämna bostaden när man inte kan spendera några pengar men min feta röv behöver motion och framförallt, frisk luft. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0