Måndag

Jag håller fortfarande på att avlida av värmen bara så att alla är medvetna om detta, men ska försöka låta bli att gnälla hela inlägget, hehe. Köpte en bitleksak i form av en gummifot till bebben på Ullared sist, det är en sån variant som man ska lägga i kylen för att det ska bli kallt och gott för deras kliande tandkött, men nu har jag snott den och stoppat den i frysen så igårkväll hade jag den i pannan hela kvällen vilket var ljuvligt. Önskar att jag hade 30 stycken likadana till så kunde jag täcka hela kroppen med isgummifötter.

Måste trots allt säga att bebben har varit galet duktig nu under värmeböljan, det beror väl mest på att det är så trångt i magen nu men jag försöker intala mig att den är lugn och snäll för att den vet hur stackars mamma lider just nu. Nu känner jag i stort sett bara när fotterna glider omkring uppe vid revbenen och nästan inga galna sparkar, dessutom har den blivit löjligt snäll på kvällarna då den brukar utöva sin värsta terror och sticka ut så mkt spetsiga kroppsdelar att huden är hela öm efteråt.
Mikael köpte en sån där ergonomisk lyxkudde för flera hundra som ska forma sig efter huvudets form för ett tag sen och han hatade den så nu har jag övertagit den och kilar fast den under magen när det är dags att sova, hur gött som helst.
Hickar gör bebis som en tok nu, för ett par veckor sedan trodde jag att det var minisparkar inåt men nu är det tveklöst hickningar och rejäla sådana, föga förvånande eftersom att både bebbens mor och far hickar extremt högljutt.
Brukar smyga och hämta speldosegiraffen en stund varje dag och låta den sitta på magen och spela sin "vyssanlull"-trudelutt, tanken är ju att bebis ska känna igen den melodin efter födseln och bli lugn och glad när man spelar den. Om inte annat ser det förbannat sött ut och speciellt när Mikael hämtar den och placerar den på magen, då svider det i hjärtat vill jag lova...
Kolla här vad trångt och jävligt det är i magen nu:





Han har börjat jobba igen nu, Mikael. Dock bara i två veckor sedan har han sista veckorna av sin semester precis innan bebis kommer, men jag sörjer i alla fall! Fy fan vad tråkigt det är att vara ensam, speciellt nu när lägenheten typ brinner. Kommer vara tvungen att slå av datorn snart också för den gör det ännu varmare.
Ska kika lite på internet nu efter någon rolig födelsedagspresent till herrn som blir 21 på söndag. Jag är helt jävla clueless, köpa presenter till killar är det värsta som finns...

Kommentarer
Postat av: Elin

Förstår att det måste vara jobbigt att vara gravid i denna värme! Själv fick jag Edvin i maj, och det tyckte jag var nog så jobbigt på slutet. Ändå var det inte denna värme....

2008-07-28 @ 11:46:14
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0