Barnmorskebesök

Nu ska ni få höra! Precis som jag misstänkt så har vår duktiga bebis lagt sig med huvudet nedåt och inte nog med det, den har dessutom sjunkit ner i bäckenet och fixerat fast huvudet så nu är den redo för att glida neråt! Jag har varit rätt skraj att den skulle ligga åt fel håll eftersom både jag och min syster låg med rumpan nedåt och det kan vara lite ärftligt. Men nejdå, den här bebisen ligger rätt! Duktig puppa!

Här är dagens uppgifter:
Besök hos BM i vecka 32+4.
SF-mått: 31.
Bebis hjärtljud: 142 slag/minut.
Viktuppgång: +7,5 kilo.
Blodtryck: 110/65.
HB-värde: 110.
B-glukos: 5,6.
Fosterläge: Huvudet nedåt och fixerat.

Livmodern har växt tre centimeter sedan sist och ligger åter igen PRECIS på mitten av tillväxtkurvan, måste säga att jag känner mig lite mallig över mina "perfekta" mått, men det behöver inte betyda att bebis är si eller så stor, det kan bero på mängden fostervatten och sånt också, men det känns ändå bra att veta att det verkar som om den är normalstor.
Hjärtat lät jättefint, det tog ett tag innan hon hittade hjärtat idag också, men hon skyllde på att maskinen var gammal och skruttig, men huvudsaken var ju i alla fall att det tickade på som det skulle, något snabbare än vanligt.
Nu har jag gått upp 7,5 kilo sedan inskrivningen och ungefär 10 kilo sedan innan graviditeten, känns lagom- med tanke på hur mkt onyttigt jag vräkt i mig borde jag vara smällfet, haha.
Alla värden såg bra ut, har fortfarande lite blodbrist men det hade i alla fall inte blivit sämre än innan.

Gud vad spännande att huvudet ligger redo att födas fram, inte konstigt att det känts lite småläskigt att ha sex de sista veckorna. Barnmorskan klämde som en tok på min stackars mage, nästan så att hon hade fått vad hon förtjänat om jag hade kissat ner mig av trycket, hehe. 
Här är en bild på hur stiligt bebisen ligger nu:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0