Vad vi gravida går miste om

I dag kan jag faktiskt höra fågelkvitter utifrån trots att jag sitter på fjärde våningen, jihooo! Genast börjar man dum som man är tro att det är vår. Vad fan, man kan aldrig lita på vårt svenska jävla väder, det brukar ju alltid komma en jättevarm period i mars så att man kan springa omkring som en kalv på grönbete i bara t-shirt och varje gång är man lika jävla dum att man tror att det ska hålla i sig och veckan efter snöar det. 
Men man ska väl inte klaga egentligen, det har snöat typ två gånger här i år och då har det inte lagt sig en enda gång, så jag är mer än nöjd med den här vintern. Inte en enda gång har man tvingats vada fram i slask och man har fan inte ens behövt ha strumpbyxor under byxorna för att slippa frysa ihjäl.  

En sak som kommer bli jävligt tråkig framöver är att det inte är speciellt bra att sola med en bebismage, dels tycker bebisen att det är obehagligt med direkt solljus mot sig eftersom den ännu inte kan svettas och sådär, och dessutom kan man jättelätt få pigmentfläckar. Och jag brukar dra på mig pigmentfläckar redan som icke-gravid, att spraya på sig parfym i solljus är till exempel en dödsdom för mig.

ANNAT KUL SOM VI GRAVIDA (ME, ME, ME) INTE FÅR GÖRA:

* Dricka:
Egentligen är det en jävligt god idé för mig att vara nykter i minst nio månader, alkohol är liksom inte bra för mig eftersom att jag bara dricker när jag är deppig eller hysterisk i stort sett. Dessutom har jag blivit rätt otrevlig på fyllan den sista tiden så egentligen bryr jag mig inte MEN det hade varit mys att gå ut och käka med Tina och Veronika och dricka en Likör 43 med mjölk. Mmmm...
* Röka eller snusa:
Även om jag hatar alla rökare omkring mig som pesten och hade hoppat på Mikael och slagit honom om han kom hem och stank rök så är jag fortfarande röksugen typ hela tiden. Tydligen kan suget sitta i för alltid typ för svärmor erkänner att hon fortfarande är sugen ibland trots att hon slutade för flera år sedan. Och är det någon gång man hade behövt en cigg så är det när man är gravid och humöret kraschar och man är livrädd för allt som kan hända.
Snuset har jag inte saknat lika mycket i alla fall, det är mest om jag känner en liten doft från Mikaels dosa som jag kan bli lite grinig.
* All god mat!:
Nu är det ju inte så vansinnigt mycket som är förbjudet egentligen men givetvis är jag som mest sugen på dem förbjuda sakerna. Rött kött är big no-no och jag skulle fan döda för en riktigt blodig biff! Jag vill att den ska vara så blodig att blodet rinner ut och blandar sig med potatisgrattängen på tallriken!
Brieost och getost är jag också galet sugen på. I fredags beställde vi från pizzerian och jag ville ha en kebabrulle, men den jag brukar välja har getost i sig och är sjukt god. Så jag gnällde över att jag inte fick äta getost hur länge som helst som om det var världens undergång. Jag hade dock rätt, kebabrullen smakade papper utan getosten.
* Åka utomlands:
Nu är det ju inget som säger att jag inte KAN åka utomlands innan vecka 26-27 för då har gravida flygförbud, men hur kul är det då? Jag skulle knappt våga äta något (utlänska bakterier, spooky...), man kan inte dricka öl till maten och som tidigare nämnt knappt sola. Kul resa liksom.
* Gå i högklackat:
Mina skoooor! Mina underbara skooor! Tänk alla mina älsklingar i garderoben som jag inte kommer kunna använda på så länge! Det är inte farligt att gå med klack men det är skit för ryggen och höfterna och för min egen del så vågar jag inte riskera att snubbla. Jag kan ju liksom inte köpa skor med en liten klack heller utan alla är extremhöga och innebär redan dödsfällan att stappla runt i.
* Handla fina kläder:
Det där gnället drog jag redan igår så ni vet vart jag vill komma.


I går fick jag förresten en craving på bröd, jag var helt enkelt tvungen att ha mig en macka. Först testade jag att bara äta kokt skinka och annat pålägg men det funkade inte, så jag fick med mig Mikael till affären halv åtta på kvällen, och dem jävlarna hade STÄNGT pga något jävla elhavari. Åh jag blev så arg! Stackars Mikael letade igenom frysen helt hysteriskt efter bröd men icke, jag fick klara mig utan. Buhu. 

Kommentarer
Postat av: Gaylordemo

Men tänk på allt som gravida får som andra inte får!
Man är aldrig ensam, för jag har helt plötsligt blivigt vi. Man får känna en bäbis röra sig i magen och skratta åt hur ful magen är när den är helt skev och dan. Folk flyttar på sig när man kommer vacklandes fram som en anka och man får alltid sitta när alla stolar är fulla, för det finns alltid nån idiot som erbjuder sig att stå ^^
men det bästa är nog att man får uppleva hur det känns att hoppas så mycket så man nästan spricker (att allt ska gå bra om du inte fatta det, din cykelrumsgluttande bimbo^^) och det kan ju vara rätt nyttigt :D

2008-02-28 @ 08:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0