Mother in training

Jag har faktiskt blivit erbjuden att passa ett par tvillingar en dag i veckan från och med någon gång i mars.
 Dem är snart ett år vilket innebär en perfekt ålder. Dem är inte så små att dem bajsar och kräks hela tiden (hoppas jag!) och dem är inte tillräckligt stora för att ha kommit in i den irriterande "Vad heter duuuu?"-åldern.

Jag vet att det är skamligt att säga elaka saker om barn men finns det egentligen någon som inte tycker att det är svinjobbigt när det kommer en naken unge vandrande på stranden som sparkar sand på ens handduk och sedan står och glor och ställer de obligatoriska frågorna:
"Vad heter duuu? Varför heter du så? Hur många år är du? Är du vuxen?".
Om det är någon som inte skulle vilja eliminera ungen och återgå till sollapandet så räck upp en hand. Det skulle väl möjligtvis vara min kompis Memme då som har något slags kosmiskt förhållande med alla jordens barn, så fort hon säger hej så slänger sig alla barn på henne och vägrar släppa.
 
Hur som helst så kan det ju vara rätt skoj att vara barnvakt, samtidigt som jag tjänar lite extrapengar och får gratisträning inför bebis ankomst. Däremot så tror jag inte alls på att "tvillingarna är jättelätta att ha och göra med" som bruden skrev i ett mail. Inga småbarn är lätta att ha och göra med och framförallt inte ettåriga tvillingar. Måste säga att jag tycker att det verkar lite skumt att hon föreslog att jag kunde passa barnen HÄR hemma medan hon jobbar, vem lämnar sina barn hemma hos en total främling liksom?.
Nåja, får se om det blir något.

Kommentarer
Postat av: Ankan

*skratt* Fast sen när du får barn kommer du säkert inte förstå varför alla tycker att frågvisa småbarn är jobbiga. Du vet, man brukar ju säga "mina barn och andras ungar"

2008-02-19 @ 19:26:05
URL: http://denlillatrasdockan.blogg.se
Postat av: Linnea

du är så rolig! och jag håller med dig helt och hållet. andras ungar är skitjobbiga! hehe... =)

2008-02-20 @ 00:22:24
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0