Middag med svärföräldrarna

Som vanligt har jag inte haft någon tid över till att skriva nu i helgen men passar på när herrn är i duschen och jag väntar på att min kyckling ska bli färdigmarinerad.

Igår var vi först iväg och kikade i en enorm Toy´R´us och fick köpt lite presenter till Mikaels syskonbarn, det blev en Belle-Barbie till tösen och någo slags plastinnebandy-set till pojken (tror att jag ska lägga in en bild på resultatet av ett försök att slå in innebandygrejerna igår i affären, det är världens utan tvekan fulaste inslagning av min käre pojkvän, också har jag försökt rädda alltihop genom att göra ett töntig rosett och krullat snöre i ena änden).
Man uppskattar verkligen att man är tjej när man går i leksaksaffärer, åter igen blir man påmind om hur mycket roligare leksaker det finns för oss. Jag säger då det.... leksakslastbil med cementkran eller en maskin där man kan göra sina egna fräcka glittertatueringar? Svårt val...

Fått frågan i ännu en söt kommentar om jag hellre vill att det är en pojke i magen förresten. Jag vill inte vara så politiskt korrekt att jag säger att det inte spelar någon roll alls, men tyvärr måste jag nog det. Nackdelen med en son är att dem kissar hej vilt, att jag garanterat kommer vara helt ointresserad av alla killgrejer som han säkert kommer gilla och att han kommer vara ett pain in the ass som liten med största sannolikhet.
En dotter däremot kommer säkerligen vara mycket lättare att ha att göra med som liten, men tänk sen! Blir hon ens en tredjedel så vild och galen som jag var som tonåring så kommer jag gråta hela dagarna. Dessutom vet jag redan nu att Mikael kommer bli överbeskyddande-pappan-från-helvetet, han kommer att glo elakt på pojkbebisarna redan på BB.
Men som slutsats vill jag nog ändå ha en son FÖRST eftersom det innebär att våra andra barn (som jag hoppas att vi får) då kommer ha en tuff storebrorsa- kan ju vara avlastande för stackars Mikael, hehe.

Hur som helst så bjöd vi svärisarna på middag igår. Vi lagade en grymt smarrig lasagne med flera kilo ost och en smarrig sallad till det. Jag festade till det lite och drack alkoholfri jordgubbschampagne, det kändes nästan på riktigt i kombination med en vinglas.
Sedan satt vi och tjötade hela kvällen och jag misslyckades som vanligt med att få in samtalsämnen på annat än bebisar, men jag tror inte att det gjorde så mycket med tanke på att det faktiskt är deras barnbarn det handlar om. Var såklart tvungen att visa upp bebiskläderna också.

I morgon ska jag träffa tvillingmamman, kommer att vara ett nervvrak. Får se om jag hinner med ett snabbt inlägg innan jag beger mig på morgonen. 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vill också ha en tuff storebrorsa-pojke först =) Håller tummarna för dig imorgon! Kommer säkert gå jättebra gumman!

2008-02-24 @ 18:48:43
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0