Back off dork!

Hoppas fan att jag stavade överskriften rätt nu, satt och jämförde of och off i huvudet ett tag och jag hoppas att det blev bra. Det vore jävligt pinsamt annars eftersom att jag utger mig för att vara stavningssnille. På tal om det så fick jag hem en gravidtidning på posten igår, jag har inget minne av att ha beställt den så jag vet inte hur dem visste att jag var på smällen, men, men. Det kunde ha varit en trevlig tidning om det inte var för att grammatiken var helt jävla avskyvärd, redan på en av de första sidorna kunde man läsa ordet "självklart" som "själv-klart" och sedan dök även särskrivningen "kurragömma lekarna". Vid det laget var jag skitsur och beklagade mig för Mikael att sådana analfabeter får lov att trycka tidningar.

Till saken i alla fall, jag har just varit i affären och på väg dit bestämde jag mig för att ta en titt på vårt cykelrum, jag har aldrig varit där inne och det kan ju vara bra att veta hur det ser ut eftersom vi tänkt låsa fast vår kommande barnvagn där. Dessutom har jag inte så mycket att göra på dagarna...
Sagt och gjort så låste jag upp och kikade in cykelrummet när en glasögonprydd yngre herre dyker upp från ingenstans och ger mig en hjärtattack. Jag hejar såklart och mumlar något om att "jag ska bara titta på utrymmet". Så medans jag tittar så står idioten kvar och liksom övervakar mig som om han var någon slags herre över cykelrummet. Jag spanar lite efter ett rör eller liknande där man kan kedja fast vagnen sen och då säger idioten "Eh, ja det är ett helt vanligt cykelrum som du ser". Missförstå mig rätt, jag älskar töntar. Egentligen är jag en klockren tönt själv eftersom jag snubblar på allt, rodnar hela tiden, bär tandställning och vore det inte för linserna hade jag fått haft glasögon tjocka som flaskbottnar. Men inte fan ska han tilltala mig som om jag vore en jävla bimbo!
Så jag skrattade bara lite elakt och fortsatte glo på cykelrummet bara för att vara elak. Då föreslog tönten att jag skulle ställa vagnen i rummet för trädgårdsredskap istället. Den idén är kanske bra ändå, då slipper jag i alla fall springa på honom igen.

Hur som helst så fick jag köpt en grymt god ost. Jag älskar ost, skulle kunna äta det istället för popcorn eller chips. Mmmm.

Kommentarer
Postat av: (:

Om du nu stör dig på grammtikfel så förbannat så kan du själv sluta skriva fel på de och dem konstant ;)

Missförstå mig rätt, din blogg äger skiten ur alla andras :D Bara ett litet påpekande :)

2008-02-27 @ 17:56:02
Postat av: Linnea

hehe ovanstående har faktiskt rätt... ;)

men iaf, hahahahaha vilket mongo! förresten, jag fick också den där tidningen, har dock inte orkat bry mig om att läsa den än. Tror det kan vara så att vi har registrerat oss nånstans eller typ beställt den där babyboxen och så har vi fått den därför. Blev också lite förvånad =)

2008-02-27 @ 21:51:26
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: Linnea

Förresten, rubriken är helt rätt =)

2008-02-27 @ 21:52:30
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0